Links die in topics/berichten geplaatst worden, in een nieuw venster openen. Zo blijft phphulp op de achtergrond open.
En nu niet weer met het argument van XHTML strict aankomen! Het strict willen hebben van je xml terwijl alle browsers de pagina toch parsen als gewone html mag niet een argument zijn voor het ongebruiksvriendelijk maken. :)

edit: dit is de lange versie van de welbekende +1 post.
Inderdaad, het is zeer vervelend. Bovendien parsen jullie de site gewoon via een text/html parser en niet via application/xhtml+xml waardoor het pas officieel xHTML word :P.

So, c'mon: get the target blank!
't Is ook een slecht argument als je kijkt naar de rest van de website. Is er ook maar een pagina op deze hele website te vinden die "valid" is?
Ja erg handig vooral als je een heel bericht getypt hebt.
Fixed via JS. Externe links laten nu een icon zien.

Nu wil ik dat internal links niet external zijn. Alleen weet ik niet waarom het volgende niet werkt. Iemand ideeën?

<?php
echo '<a href="\2" title="\2" ' . (stristr("phphulp", "\2") ? '' : 'rel="external" class="external"') . '>\2</a>';
?>

Het zit normaal gesproken in een array, niet in een echo, maar even ter highlighting..
Bas, kan je niet beter:
<?php
$blaat = 'http://phphulp.nl';
$blup = 'http://www.phphulp.nl';
var_dump(substr($blaat,7,18), substr($blup, 11, 22));
/* Levert:
string(10) "phphulp.nl"
string(10) "phphulp.nl"
*/
?>

doen + vergelijking? Of gewoon de regex aanpassen? Want ik neem aan dat dit uit een regex komt...

[edit]Goede oplossing overigs![/edit]
Bas Kreleger op 03/06/2010 11:11:38
Alleen weet ik niet waarom het volgende niet werkt. Iemand ideeën?
<?php
echo '<a href="\2" title="\2" ' . (stristr("phphulp", "\2") ? '' : 'rel="external" class="external"') . '>\2</a>';
?>

Komt dat niet omdat je nu de replace-string verwart met actieve PHP code? Ik ben bang dat je niet gemakkelijk een if-statement in het tweede deel van preg_replace kan maken, behalve met preg_replace_callback of met de #cencuur#-modifier. (Ooh, kijk, het geweldige internetfilter van nederland censureert nu al alle gevaarlijke dingen! Geweldig niet? Nu kom ik nooit meer op het idee om de e-modifier te gaan gebruiken. Niemand maakt meer onveilige websites. Jeej!)

Of je maakt twee regels in je UBB parser die links parsen. Eentje voor intern (die phphulp.nl in de url matchen) en eentje voor extern, die de rest matcht en daarbij rel & class toevoegt.

Jelmer doet aan zelfcensuur? Of hoort er wat anders als 'eval-modifer' te staan?
[php]echo[/php] wordt gewoon een normale link. Klopt dat?
(Natuurlijk kan je ook gewoon het javascript dingetje aanpassen).
Bumpje, lijkt mij ook dat dat een externe link moet worden :-)

Reageren