Bedankt voor alle antwoorden. MD5 is geen optie. Al hoe wel we nu nog niets met SEO doen, moet dat in de toekomst wel te doen zijn.
Ik ga denk ik mapjes met de id nummers van klanten aanmaken met als bestandsnamen:
id-naam-van-kamer.jpg met een regex die alleen nummers en cijfers filtert.
Of ik kan het wel als MD5 opslaan, dan vervolgens via .htaccess een redirect maken van
domeinnaam.nl/img/hotel/naam-van-hotel/naam-van-kamer.jpg die gekoppeld wordt aan:
domeinnaam.nl/img/id-hotel/id-kamer/md5hash.jpg d.m.v. een database koppeling..
Bedankt voor alle antwoorden. MD5 is geen optie. Al hoe wel we nu nog niets met SEO doen, moet dat in de toekomst wel te doen zijn.
Ik ga denk ik mapjes met de id nummers van klanten aanmaken met als bestandsnamen:
id-naam-van-kamer.jpg met een regex die alleen nummers en cijfers filtert.
Of ik kan het wel als MD5 opslaan, dan vervolgens via .htaccess een redirect maken van
domeinnaam.nl/img/hotel/naam-van-hotel/naam-van-kamer.jpg die gekoppeld wordt aan:
domeinnaam.nl/img/id-hotel/id-kamer/md5hash.jpg d.m.v. een database koppeling..
Ik weet het echt niet haha..
Je kan natuurlijk dmv mod rewrite alles doen wat je wilt!
?Onbekende gebruiker
01-06-2010 22:14
Terence Hersbach op 01/06/2010 16:09:09
waarom niet gewoon [id_van_plaatje].jpg ?
Op die manier bedoel ik ook.
Justin Streuper op 01/06/2010 16:14:08
Ja dat kan ook :-)! Maar het ging meer om het feit dat mappen + hernoemen van het plaatje wél zin hebben
in reactie op wat Karl Karl zei. Dus de methode is hetzelfde alleen de uitvoering iets anders.
Ik zou wel de plaatjes hernoemen, maar dus naar een aparte id, niet naar image_001.jpg, image_002.jpg enzovoort.
Ik heb bij onze webshop tot op heden nog gewoon alle afbeeldingen(+-4000) in 1 map. In verleden wel al meerdere malen overwogen om ze te verdelen in mappen, maar tot op heden nog niet gedaan. Is namelijk eigen best wel veel extra geneuzel je in PHP code om dan vervolgens alles weer in goede banen te lijden... En ik doen idd ook met regexp alles wat anders is dan normale letters / cijfers eruit filteren en cijfer achtervoegen als bestandsnaam al bestaat.