Kleine bestanden zoals .pdf dingen of zo kan ik gewoon downloaden, maar zodra ik programma's wil downloaden (of over het algemeen dingen die groter zijn dan ongeveer 5MB) dan gaat het fout. De download gaat op het begin goed maar op het eind blijft hij hangen.
Ik heb hetzelfde in andere browsers, op de laptop, op de andere laptop, het hele huis is verdoemd!
Dat is gewoon ik die vanaf thuis dingen probeer te downloaden. Niet alleen op mijn computer maar ook op de laptop als ik die op ons draadloos netwerk zet. We hebben ook beneden nog een computer en die heeft hetzelfde.
We zitten op Mac OS X. Ehm, ik weet niks van virusscanners of firewalls die geïnstalleerd zijn.
Ik vermoed dat er iets aan de hand is met het *draadloze*, je zou kunnen stellen van als (en indien mogelijk) wat er gebeurt als je rechtstreeks bent aangesloten op de router wat er dan nog gebeurt?
Want a) is de router het probleem c.q instelling/hardware? of b) heb ik last van andermans draadloze router / signalen die storen.
Het lijkt me inderdaad niet aan je computers of besturingssysteem liggen, aangezien ze allemaal hetzelfde probleem vertonen. Er zit dus ergens in je netwerk een probleem. Waar dat precies is zou je uit moeten proberen te vinden.
- Sluit een computer eens direct op je modem aan, dus zonder de router ertussen. Zelfde probleem? --> Provider bellen?
- Als een computer direct op de router aangesloten problemen geeft (zonder dat er een enkele andere computer, draadloos of kabel, verbonden is), zou je de router eens kunnen resetten. Geen resultaat? --> Router aan het overlijden?
Met deze eerste twee stappen sluit je een probleem bij de 'bron' van je netwerk uit. Vanaf dat punt kun je zelf alles wijzigen, maar als er daarvoor een probleem zit moet je toch echt met je provider gaan bellen.