Halloo allemaal!
Ben niet een php genie, maar doe er dagelijks iets aan als hobby. Nu wil ik een script hebben danwel maken, maar ik ben met dit volgende niet zo bekend:
Het gaat om een nieuwswebsite. De bedoeling is dat er voor de ingelogde (hoeft niet perse meerdere accounts, er zullen maar 2 gebruikers dingen toevoegen) een formulier komt, waarbij ze de volgende gegevens invoeren
* Titel bericht
* Bericht zelf
* Datum gebeurtenis (het liefst met zo'n kalender knopje o.i.d.
* Plaats gebeurtenis
Hij moet dan natuurlijk automatisch een ID aanmaken van het bericht en dat in de database zetten, dus de volgende kolommen zijn er dan:
ID | Titel | Datum | Bericht | Plaats
Maar nu het moeilijk(st)e: Er moet automatisch een map aangemaakt worden op de server, gelijknamig aan de ID van het bericht.
Dus als ik voor het eerst een bericht intik en opsla via het formulier in de database, moet er op de server (in een bepaalde map) de map genaamd '1' verschijnen, want het ID is tenslotte '1'
Enzovoort...
Verder hoeft er niet veel aan de opmaaktags te gebeuren, alleen een B , I , U zou wel prettig zijn...
Heeft iemand een idee of beginnetje?
Alvast bedankt!
Groetjes Tommy
P.S. Het uitlezen van de database dat lukt me opzich wel, het gaat meer om het invoeren naar een databse, en automatisch de map aanmaken op de server
7.021 views