Voor het opzetten van een nieuwe muziek database site ben ik op zoek naar iemand die óf de hele technische kant op zich wil nemen (alleen voor het bouwen, bijhouden doe ik daarna met plezier zelf), óf mij wellicht een eind op weg wil helpen zodat ik er zelf (met zéér beperkte PHP/MySQL kennis) mee verder kan.
Uiteindelijk is de bedoeling dat het een zeer uitgebreidde database wordt van 'alle' uitgebrachtte popalbums en -singles, met een slimme zoekfunctie zodat mensen bijvoorbeeld met enkele klikken een lijst van alle debuutsingles uit 1984 of alle R&B albums door vrouwelijke artiesten uit de jaren '90 tevoorschijn kunnen halen.
Ik heb al de nodige mensen die bij willen dragen aan de content, maar niemand beheerst de kennis om het technisch mogelijk te maken.
Het is geen commerciele site, dus een vergoeding kan ik niet bieden, ik moet het dus echt hebben van iemand die enthousiast is over het idee, of zo goed is in PHP/MySQL dat hij/zij dit in een paar minuten in elkaar kan draaien..
Advies voor software die dit zonder programmeerkennis kan doen of een heldere tutorial zijn anders ook zeer welkom!
Het scripten van dit systeem lijkt me een redelijk uitgebreide klus en ik heb helaas geen tijd over. Dus daar kan ik je niet bij helpen. Succes in ieder geval.
Het scripten van dit systeem lijkt me een redelijk uitgebreide klus en ik heb helaas geen tijd over. Dus daar kan ik je niet bij helpen. Succes in ieder geval.
Dank je!
Ook bedankt voor de links, al heb ik me al behoorlijk ingelezen in PHP en MySQL alleen 'valt het kwartje' nog niet echt..
Oké (ik dacht dat té veel informatie voor een openingspost waarschijnlijk ook niet handig zou zijn).. Ik zal het even proberen op een rijtje te zetten. (Geen idee of dat schriftelijk helder lukt of dat ik even een schema moet maken)
Al is het maken van de tabel (in access) niet het probleem.
Oké (ik dacht dat té veel informatie voor een openingspost waarschijnlijk ook niet handig zou zijn).. Ik zal het even proberen op een rijtje te zetten. (Geen idee of dat schriftelijk helder lukt of dat ik even een schema moet maken)
Al is het maken van de tabel (in access) niet het probleem.
ik dacht eerder aan een sql database en dat je het dan er gewoon uithaalt.
Ah oké, op het eerste gezicht leek Access een makkelijke basis als database om zonder al teveel kennis in/aan te vullen.
Qua wat er allemaal in moet ben ik nu even keuzes aan het maken, maar wat betreft je tweede vraag: ja, toevoegen van content aan de database moet wel kunnen, want de database is natuurlijk niet in een paar dagen klaar en definitief. Als dit met een handige submit-functie kan zou het helemaal mooi zijn, maar gewoon offline aan de database toevoegen is ook een optie.
Als je de informatie op een webpagina wilt weergeven, kun je beter geen Access database maar bijvoorbeeld een MySQL database gebruiken. Deze werkt een stuk makkelijker samen met PHP.
Is het je bekend dat het op internet zetten van muziek informatie, als songteksten, geluid, album informatie en dergelijke bekend dienen te zijn bij stichtingen als Buma Stemra of Musi(C)opy. Hier moet je namelijk rechten voor betalen. Ik wil je idee of wat dan ook niet in de wind gooien maar let goed op met wat je op je website plaatst want als het even tegen zit heb je een claim van hier tot Tokio aan je broek.