Ik krijg constant mailtjes in mijn hotmail-box van andere hotmail-gebruikers met de mededeling dat er een privebericht op me staat te wachten. Vervolgens wordt om mijn login-gegevens (inc wachtwoord) en mobiele nummer gevraagd. Virus of spam dus.
Iemand anders hier last van? Net mijn computer doorgelicht maar geen virus oid aangetroffen.
Had ik inderdaad ook. De eerste keer was het een mailtje van mijn zoon, zogenaamd.
Helaas trapte ik erin, want ik dacht dat hij echt een bericht had gestuurd. Vulde dus mijn naam in en mijn wachwoord -->> DOM!!!!! Vervolgens kwamen er mails terug van mensen die met een verkeerd mail-adres in mijn adresboek stonden. Gauw mijn wachtwoord veranderd en sindsdien is het over.
?
Onbekende gebruiker
22-07-2010 10:00
Een wachtwoord is net zoiets als een pincode. Het is iets persoonlijks van jouw. Geef het dus nooit aan derden.
Dom NEE!, zij die dat denken menen superieur te zijn en dat zijn ze ook wel op het web maar dat is niet iedereen dus daarom niet dom!! Degenen die dit overkomt en zo'n vraag invullen zijn eerlijk, onschuldig en naief en daar profiteren criminelen van. Het overkomt mijn moeder en mijn oma die in de ouderensoos internet "geleerd" heeft. Het is kinderachtig en arrogant om die mensen dan meteen maar dom te noemen. Niet iedereen is webdesigner die de klappen van de zweep kent....