Hallo,

Ik heb op m'n website gebruik gemaakt van een iframe, wat nodig was voor de site. Nu wil ik graag de titel van het iframe tonen in het eigenlijke document (het document waar het frame in weergegeven wordt, dus niet het document dat in het iframe weergegeven wordt).
Hoe kan ik dit bereiken?

Alvast bedankt.
Kan je wat duidelijker zijn?
Ik wil de titel van het document ín het iframe (<iframe id="iframe" src="/frame/screen.html">), in dit geval screen.html laten zien in het index.html bestand.
hmmm... Ik begrijp het niet egt ik denk dat er wel iemand anders is die er wel van begrijp je moet wel even afwacht tot dat iemand anders reagert
Heel simpel weergegeven:

index.html

<html>
<head>
<title>Main</title>
</head>
<body>
<iframe src="/iframe.html">
</iframe>
</body>
</html>

iframe.html

<html>
<head>
<title>Titel van het iframe</title>
</head>
<body>
Dit is een iframe.
</iframe>
</body>
</html>

Nu wil ik de titel van iframe.html (Titel van het iframe) weergeven in het index.html bestand. Gewoon simpel, dat de titel gewoon in de index.html weergegeven wordt.
Je moet wel met javascript gaan werken om dit te regelen. Maar waarom gebruik je een iframe?
Voorbeeldje van zo'n script:

<html>
	<head>
		<title>Geen titel</title>
		<style>
		html, body, iframe {
			margin: 0;
			padding: 0;
			border: 0;
			width: 100%;
			height: 100%;
		}
		</style>
	</head>
	<body>
		<iframe id="delegate" src="./wordpress/"></iframe>
		<script>
			var iframe = document.getElementById('delegate');

iframe.onload = function() {
				document.title = iframe.contentDocument.title;
			}
		</script>
	</body>
</html>

Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je iframe nooit hetzelfde domein als deze pagina verlaat, want je hebt hier te maken met de same-origin policy.
Waarom gebruik je een iframe?
Laat die jongen lekker een iframe hebben en beantwoord zijn vraag gewoon. Dat eeuwige ge-ik weet het beter altijd.
Wesley Overdijk op 13/07/2010 15:49:27

Laat die jongen lekker een iframe hebben en beantwoord zijn vraag gewoon. Dat eeuwige ge-ik weet het beter altijd.

Het is niet een ik weet het beter maar een ik probeer je van een gebruikersonvriendelijke website te behouden instelling.
Dat maakt niet uit. Als er niet om gevraagd word, breng je het niet op. tenzij je het als side-note levert. Maar niet antwoorden en alleen maar vragen stellen over iets dat niet met de vraag te maken heeft is niet nodig. zoals niek s dus deed.

Reageren