In de jaren dat ik nu scripts schrijf is er maar één lek gevonden (SQL injection) in mijn scripts.
Hoeveel lekken zijn er in Joomla, Wordpress, etc gevonden?
Ik heb niks tegen de community die het maakt, het is geweldig wat ze doen, maar een script dat niet 100% gecontroleerd is en waarvan de broncode publiekelijk bekend is heeft een verhoogde kans om 'gehackt' te worden.
En het script wat ik daarboven gaf is 100% veilig.
Ik neem aan dat de eigenaar van de website toch wel FTP gegevens heeft.
in 2010 laat je een secretaresse of een niet ter zake kundige gebruiker niet meer ftp - FileZilla file transfer protocol- ?? knutselen. Als je jezelf webdesigner noemt (ter info: ik niet) dan lever je een product waarmee de gebruiker aan de slag kan alsof hij/zij in Word oid aan het editten is. Bouw of zoek dus een 1 pagina cms of zoek een andere hobby.
Dankje Aad. Dat is precies wat ik bedoel. Het aanpassen van een .txt bestandje is niks, een 1 pagina grote cms... ook niet echt, maar goed, als je het niet anders kan dan moet het maar zo... Of je laat het goed doen.
Misschien TinyMCE ? zie ook de topic vandaag hierover.
TinyMCE is a platform independent web based Javascript HTML WYSIWYG editor control released as Open Source under LGPL by Moxiecode Systems AB. It has the ability to convert HTML TEXTAREA fields or other HTML elements to editor instances. TinyMCE is very easy to integrate into other Content Management Systems. http://tinymce.moxiecode.com/examples/full.php