Door
Maestro Roboroads
op 28-07-2010 16:19
gewijzigd op 28-07-2010 16:51
2.644 views
Hallo,
EDIT, Ga ff naar iets naar beneden, Daar staat een code, die ik gemaakt heb, maar die werkt niet, daar ff naar kijken? Wat de bedoeling is staat hieronder
Ik heb dit eerder gevraag met een ander topic, maar ik heb alleen antwoord gehad op de 1e vraag in dat topic, dus probeer ik het opnieuw in deze.
Is er een manier om met een mysql_query op te vagen op welke rij bijv naam = Ro staat?
Ik wil dit gebruiken omdat ik een speeltje maak,
Ik wil dat de gebruiker bij zn eigen statestieken kan zien op welke plek in het klassement deze staat.
Als het niet kan, misschien een andere oplossing?
Ik doe al rond 1 jaar PHP, Dus kan de basis al prima.
Dôh. Ik kan heus wel met MySQL werken hoor :l En WHERE fixt mijn probleem niet :l
ik snap wat je probeert te zeggen, maar dat haalt alleen een rij op. Ik wil ook weten op de hoeveelste rij hij staat.
Ik kan prima overweg met alle basisonderdelen van mysql~php.
Hmmm, ik gebruik dan altijd RANK maar ik weet niet of mysql dat kan.....As an Aggregate function, the rank returns the rank of a row within a group of rows. The syntax for the rank function when used as an Aggregate function is: rank( expression1, ... expression_n ) WITHIN GROUP ( ORDER BY expression1, ...expression_n )
Hmmm, ik gebruik dan altijd RANK maar ik weet niet of mysql dat kan.....As an Aggregate function, the rank returns the rank of a row within a group of rows. The syntax for the rank function when used as an Aggregate function is: rank( expression1, ... expression_n ) WITHIN GROUP ( ORDER BY expression1, ...expression_n )
RANK is een SQL-99 OLAP function en dat kan MySQL volgens mij (nog?) niet. Dus uitprogrammeren in een loopje dan maar...
ik heb al wat mensen,
Dit werkt:
<?
$it = 1;
$resrank = mysql_query("SELECT id FROM accounts ORDER BY punten DESC");
while($rankrow = mysql_fetch_assoc($resrank)){
if($rankrow['id'] == $_SESSION['id']){
$rank = $it;
}else{
$saveit = $it;
$it = $saveit + 1;
}