De zomervakantie zit er voor vele alweer bijna op en de TNT post staat alweer bijna op de stoep me de schoolboeken. Zo geldt dit hetzelfde voor mij. In September begin ik met een Opleiding met ICT en Bedrijfskunde. Echter liep ik zo even voor het einde van de vakantie tegen een probleem: Mijn huidige laptop is niet geschikt voor mijn opleiding, hij is ook al wat ouder inmiddels. Nu geeft mijn school aan per brief, dat ik een laptop moet hebben waar windows 7 op moet kunnen draaien. Dus voordat ik de goedkoopste uit het rek pak nog, maar even een mailtje gestuurd naar school. Hier kwam uit dat snelle laptop met een redelijk goede grafische kaart en ongeveer 500 GB opslag capaciteit geen overbodige luxe zou zijn.
Ik ben inmiddels al even naar de Mycom hier in de stad geweest waar ik met hetzelfde verhaal kwam. Zij raadde mij een Sony VAIO aan.
Ook ben ik nog even het internet opgedoken waar ik op de website laptopshop kwam. Hier kan je gedeeltelijk zelf je laptop samen stellen en had ik het volgende:
Specificaties+Opties 15,6 Inch XXODD XNi5120 HD+ :
Intel Core i7 620M (2,66GHz, 3,33GHz Turbo, 4MB) (Meerprijs € 248,71)
6GB DDR3 (Meerprijs € 177,31)
500GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache) (Meerprijs € 58,31)
15,6" breedbeeld HD+ Clearview (1600x900)
ATi Mobility Radeon 5470, 1GB GDDR3
DVD-/+ dual layer RW
Modem + Netwerk + WiFI + Bluetooth
QWERTY (US Internationaal)
Aansluitingen:
3 x USB + eSATA + HDMI + VGA + SP/Dif + RJ45 + Express Card + 7-in-1 Cardreader
Batterij:
Li-Ion batterij 6 cells 4000mAH
Afmetingen (BxDxH):
37,4 x 25,6 x 3,79 cm
Gewicht:
2,7 Kg
Extra:
2,0 Megapixel camera + Vingerprint lezer
Nu is het de bedoeling dat buiten dat ik deze laptop voor school ga gebruiken ik ook nog voor mijn bedrijfje erop kan werken (webdesign).
Mijn vraag is een beetje, Wat vinden jullie van de bovenstaande laptops, hebben jullie tips of opmerkingen, of is er misschien een laptop die misschien meer geschikt voor me zou zijn?
- Mijn budget is ongeveer €800,- / €1250,-
- Windows hoeft er niet bij te zitten, ik heb een legale windows ultimate 64bit versie hier liggen.
Alvast bedankt voor de reacties!