dit is de nieuwe post, hopelijk komt het nu duidelijker over.

wat heb ik, een Linux machine met apache php en mysql.

functionaliteit:
ik heb een mysql database gevuld met data (inclusief mail adressen)
Ik heb een php script geschreven dat bepaalde data uit de mysql database op zoekt en weer geeft in php. Nu is het de bedoeling dat deze data in html verstuurd word naar e-mail adressen die ik ook uit de database gehaald heb.

Er zijn een aantal php files die ik hiervoor gebruik, te weten:

index.php - hierin kun je een zoekopdracht invoeren

results.php - hier word de connectie met de mysql opgebouwt en de queries uitgevoerd om de gegevens die ik nodig heb te verzamelen. Vanuit results word het verstuurd naar viewmail.php

viewmail.php - in deze file word template.php geinclude en worden gegevens die zijn opgehaald via results.php toegevoegd. je ziet dus een pagina die zo gestuurd kan worden.

mailing.php - hier word de mail verstuurd naar de e-mail adressen die zijn opgehaald via results.php.

Om de informatie door te sturen naar de volgende pagina gebruik ik bv: :

<form name="form" action="results.php"> (of viewmail.php / mailing.php
<input type="submit" name="submit" Value="Send" ><br />
</form>

Het probleem is, dat zodra ik bij mailing.php aankom er 2 dingen niet gebeuren.

de gegevens die zijn gevuld, worden in viewmail.php niet meegenomen.
dit zie ik door in mailing.php include("viewmail.php); te doen

Ik dacht eerst dat ik de variabelen opnieuw moest definieren in een string ($) op de pagina mailing.php, echter heeft dit geen zin. de velden blijven leeg.

het script mailt niet het template dat ik wil.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe ik moet zeggen dat ik niet weet hoe het script viewmail.php moet sturen. M.a.w. hoe defineer ik dit?

mail($to,$subject,$headers,$body); is wat ik voor het mailen gebruik.

Echter mailt het script wel, zoals gezegd word in results.php het mail adres opgehaald, en word gebruikt in het mail script.
wat gemaild word is plain txt dat toegevoegd word via:

$body =" Dit is een Test Bericht ";

hopelijk is het nu duidelijk wat ik wil bereiken.

thx
nathan
kijk, thx! nu werkt het! yay! ;)

Reageren