Helaas, hij telt er 1 keer 1 bij op, maar daarna niet meer. Mogelijk omdat hij weer de waarde krijgt van a aan het begin van het script. Maar hoe los ik dat op?
Bij het (her)laden van je pagina zijn geen variabelen gezet. Variabelen worden dus niet opgeslagen en later herbruikt. Deze zul je dus in een database moeten opslaan of in een global-variabele meegeven (GET, POST, COOKIE of SESSION lijken mij de meest voor de hand liggende..)
Verder zou je het in het uiterste geval ook in een .txt-file kunnen opslaan, maar dat raad ik je niet aan.
Voor de duidelijkheid, het moet mogelijk zijn om meerdere malen op post te drukken, dus vincents voorstel gaat niet op. Ook liever geen db of txt.
Er zou dus iets moeten komen die een waarde 1 keer meegeeft zolang je op de pagina blijft en dan niet meer te zien is of zo.
@Vincent
Wat heeft het verhogen van de variabele $a met het plaatsen van een formulier in een else-clausule te maken? In zijn formulier kan hij uiteraard wel de waarde van $a meegeven (denk aan een hidden-input). Dit is echter wel te wijzigen op deze manier.