Door
Tobias Tobias
op 15-09-2010 10:15
gewijzigd op 15-09-2010 12:27
2.040 views
Meer mensen bij Solcon die vannacht gehackt zijn door TheWayEnd?
Een of andere turk (zegt ie zelf tenminste) vindt het blijkbaar grappig om in te breken en de boel te verkloten. En niet alleen míjn site, maar gelijk de hele database bij solcon.
Hmm, dan is hun shared hosting server(s) gehackt. Dan moet je gewoon wachten. Het staat gemeld om 2.00 dus ze zullen al wel een tijdje heel vrolijk bezig zijn :p
Hoor net dat we bij ons bedrijf hier tot resentelijk gebruik van maakte, vorig jaar overgestapt. Mooi op tijd zo te zien.
Dit soort dingen gebeuren helaas bij heel veel hosters. Het mag natuurlijk niet gebeuren, maar het is ook mooi om te zien hoe snel ze hierop reageren. En de website van Tobias Witmer ziet er verder goed uit dus ik vermoed dat de database terug gezet is en de ingang dicht gegooid om te kijken hoe ze precies binnen zijn gekomen en hoe het voorkomen kan worden.
Waarom staatje topic titel in caps? Beetje irritant.
Verder:
Als er geen goede "jails" zijn op een webserver, kan 1 onveilige website het verpesten voor de rest.
Ook systemen waarvan updates niet worden geinstalleerd zijn gevoellig: Laatst nog gezien dat iemand bij ons PROBEERDE (niet gelukt, we hadden een te recente versie ;-) ) een Kernel Exploit probeerde te runnen vanuit een .jpg (en ja: ook het MIME type was jpg, als je het met vi opende zag je dat het een perl script was)
En de website van Tobias Witmer ziet er verder goed uit dus ik vermoed dat de database terug gezet is en de ingang dicht gegooid om te kijken hoe ze precies binnen zijn gekomen en hoe het voorkomen kan worden.
Eeeh, over welke website heb je het? Ik heb er geen in mijn profiel staan, dacht ik