Ik heb een Computer met xampp geïnstalleerd. Deze Computer (A) is te benaderen via Remote Control. Nu wil ik via me laptop (B) php scripts kunnen testen door gebruik te maken van de localhost op de Computer (A).
Wat ik al heb geprobeerd:
- IP adress invullen van A op B.
- Localhost + IP adress invullen van A op B.
Ik kom er niet uit !!
Zowel A en B zijn aangesloten op een router SweexLW150
maak eerst de hosts bestanden weer origineel.
weet je de ipnummers van allebei de computers ?
probeer dan of je ze onderling kunt bereiken over ip protocol.
check de ipnummers van beide door in een cmd window te doen: ipconfig/all
stel A=192.168.15.100 en B=192.168.15.101
open een cmd window en type in op A: ping 192.168.15.101
werkt dat ?
Naice John, z'n hosts file naar de kloten.
Laat die jongen nou gewoon op IP gaan werken....
Naice John, z'n hosts file naar de kloten.
Laat die jongen nou gewoon op IP gaan werken....
Tja, als je op elke regel localhost zet dan heb je nog geen kaas gegeten van ip-networking en dan kan je beter even teruggaan naar het origineel met 1 regel:
127.0.0.1 localhost
Dan even ipconfig doen en de ipnummers achterhalen en pingen. Als dat pingen werkt dan je hosts bestand weer even aanpassen en kan je op naam werken. Zo moeilijk kan het niet zijn toch ?
[size=xsmall]Toevoeging op 22/09/2010 14:13:36:[/size]
Chris Horeweg op 22/09/2010 14:08:18
[quote="Sergio Alejandro op 22/09/2010 13:34:04"]
Krijgt toegang geweigerd als ik wil opslaan, terwijl ik Admin ben :S?
Fix: Open CMD met administrator access, open notepad vanuit CMD, open hosts file en sla het daarna op :-)
Zitten jullie nu op hetzelfde netwerk, of extern? Groot verschil namelijk, as you might know...
[/quote]
Dat opslaan doe je waarschijnlijk op de andere compu dus daar moet je ook de juiste rechten voor hebben. Kan wel zijn dat je op A admin bent maar daar is B niet in geinteresseerd en omgekeerd.....
admin op A en admin op B geeft admin A nog geen recht om iets op een share te editten bij B of vanuit A admin werkzaamheden te doen op B en dat bedoelt TS volgens mij. Daarnaast wil hij ip-verkeer doen om http requests naar A te doen. Mijn advies is: stop met dat XAMP en andere gedoe, neem een oud peeceetje en installeeer Linux.