ja, soory( :-| ) bas, maar ik ben overgestapt op een ander systeem(voor een geddelte). Ik geef elke nieuw bericht in mijn gastenboek een nummer, door een variabele data. dat is dus elke bericht een nummer geven, en daardoor heb ik dus ook eeen volgende/vorige script gemaakt ok het uit te lezen in gastenboek.php. Maar nu mijn vraag. Ik weet je kan een bestand verwijderen met unlink();, maar kan je daarmeej ook delen van een betstand verwijderen, dus als ik bijvoorbeeld $data[1] heb en ik wil die verwijderen, kan dat dan met unlink, of heb je daar iets anders voor???

bij voorbaat dank...
als je bepaalde data wilt verwijderen kun je dat doen door het bestand te openen, alles uit te lezen en in een variabele zetten, dan een gedeelte weghalen en de rest weer terug in het bestand schrijven.
mooi bas, maar hoe zet ik dat in een variabele???

ik moet het bestand openen, en dan fread of fgets ofzow??? :-S

ik moet daarna een deel van het bestand verwijderen. met unlink() ofzow??

ik hop dat jij me verder kan helpen(of iemand anders:-))

laterzz...
lees ff de functies fopen(), fgets(), fclose() op deze site ;)
en hoe delete ik ze dan??
ik weet niet hoe de content van een bestand er uit ziet.. maar je moet dingen herkennen via string manipulation.. str_replace() bijv. of via ereg functies... ik heb geen zin om weer dingen voor je uit te zoeken en te maken en dat jij vervolgens iets anders gaat gebruiken ;)
maar eh.. waarom ben je overgestapt op een ander systeem? dat wat ik je voorgeschreven had werkte toch ook perfect en deed toch ook wat je wou?! :)
ja, idd, maar ik verander met de dag ;-) neej, maar ik von dit toch handiger en zo heb ik ook iets te doen!!!!

maar zou je mij nu dan misschien kunnen vertellen hoe je iets uit een bestand verwijderd???
je opent het bestand dus, je leest alle data eruit, je haalt het gene weg wat jij weg wilt hebben en schrijft de rest weer terug in het bestand :)

Reageren