Ik wil Radhat installeren, maar ik moet het eerst downloaden en op cd zette. Dus waar kan ik het downloaden? Je als je op downloaden klikt allemaal links naar weet ik veel toe. Dus kan iemand een link plaatsen naar de dowload site. Ik wil eigenlijk nu zo snel mogelijk installeren op een computer die ik heb die ik niet gebruik :D
ow <_> >> welke wel en is eenvoudig teinstalleren zonder commando's
Dacht debian of knoppix ben niet zo linux/unix expert

veder
-mandrake (niet gratis)
-suse (niet gratis)
*knip*
dubbel
Tip: Blijf van Linux weg als je niet eens weet wat een .iso is....
Kijk eens bij Download en er staat precies wat je moet doen

Een .ISO-bestand kun je met Nero wel branden of kijk eens op winiso.com
Is redhat niet gratis? Als je het download toch wel?

In ieder geval is SuSe Linux wel gratis, als je het maar download. Maar dat kost je óf een stuk of 6 á 7 cd's of 2 dvd's. En dan krijg je geen support en geen 2 mooie handleidingen erbij ;)

Installatie verloopt uitermate gemakkelijk: SuSe zoekt zelf alle hardware op en configureert dat, je moet alleen tijd en zo instellen, net als bij windows.

Maar als je beginner bent, schijnt het dat Knoppix erg makkelijk is; je stopt gewoon je Knoppix cd erin en boot je computer vanaf cd-rom, en je kan kijken wat Linux is. Het verandert niks aan je harde schijf. Als je bestanden en zo wil opslaan, is er overigens wel een mogelijkheid om een userfile directory op je harde schijf aan te maken, waardoor je kan werken alsof Knoppix op je HDD geïnstalleerd is.

Reageren