vanuit een Flash swf laad ik de volgende variabelen in een php-script (om in een email te verwerken):
$ant_1 = $_POST['vraag1'];$ant_2 = $_POST['vraag2'];
$ant_3 = $_POST['vraag3'];$ant_4 = $_POST['vraag4'];
$ant_5 = $_POST['vraag5']
Verderop worden deze variabelen zo naar de afzender verzonden:
<?php
// een teller instellen; als teller kleiner is als 20; teller + 1
// dus als teller kleiner is als 20 wordt de lus ingezet
for ( $teller = 10; $teller < 20; $teller++){
code;
}
?>
als je wilt controleren of antwoord 1 is ingevoerd
@Karizma
Jou controle is niet betrouwbaar en je hebt ook wat foutjes gemaakt (onderandere in de 2e if, geen $ voor de variabele naam)
Maar je controleert of die bestaat en Buiten die controle ga je controleren of het antwoord ongelijk is aan null (niet leeg is). Dat zou je beter binnen de isset kunnen (eigenlijk moeten) doen.
@Taeke Dikkema
Wat je kan doen is zoiets:
<?php
//aantal vragen
$questions = 5;
//hier de standaard inhoud van de mail, voor de antwoorden die zijn gegeven
$mailbody = '';
for($i=1; $i <= $questions; $i++)
{
if( empty( $_POST['ant'.$i] ) )
{
$_POST['ant'.$i] = 'Niet gegeven';
}
$mailbody .= 'Antwoord ' . $i . ' = ' . $_POST['ant' . $i] . "\n"; // \n means new line
}
?>
Overigens heb ik hier 0,0 aan controle (of er is verzonden, of een variabele bestaat e.d. ingevoerd. Dat mag je zelf doen. Wel geeft dit in de verzonden e-mail aan of een antwoord was ingevuld of niet.
Waarschijnlijk is mijn vraag te simpel, want ik wil de antwoorden niet controleren....
Wat ik graag wil, is de syntax inkorten:
Nu staat er in de mailbody:
@Karizma
Jou controle is niet betrouwbaar en je hebt ook wat foutjes gemaakt (onderandere in de 2e if, geen $ voor de variabele naam)
Maar je controleert of die bestaat en Buiten die controle ga je controleren of het antwoord ongelijk is aan null (niet leeg is). Dat zou je beter binnen de isset kunnen (eigenlijk moeten) doen.
mijn antwoord was ook niet zijn oplossing, ik had alleen paar mogelijkheden voorgesteld. en je hoort niet beiden de if-statements uit te voeren. er staat duidelijk //OF :/ en empty is niet echt een betrouwbare methode
@Taeke dit is niet mogelijk
<?php
'Vraag '.$i = $ant_.$i] . "\n";
?>
je kan geen $var een nr geven met een ander $var, waardoor er een nieuw variabel ontstaat, dit is wel mogelijk met een $_POST variabelen
<?php
$_POST['ant'.$x.'']
?>
Waarschijnlijk is mijn vraag te simpel, want ik wil de antwoorden niet controleren....
Wat ik graag wil, is de syntax inkorten:
Nu staat er in de mailbody: