Op mijn website wil ik graag dat de bezoekers de achtergrond zelf kunnen kiezen (een image)
En dat dit per ip word opgeslagen. Zodat ze het niet steeds opnieuw in te hoeven stellen.
Over heel mijn website gebruik ik PHP
Waar ergens moet ik op die website kijken. Want ik moet dan denk ik weten hoe je moet connecten met de database en hoe de website de gekozen CSS ophaalt?
Ik beheers eigenlijk wel de basis
Ik heb al mijn website geconect met de database, alleen waar ik niet uitkom is hoe de de keuze wordt opgeslagen in de database en hoe die word geladen. Kan iemand een simpel scriptje maken voor mij?
Als je de basis beheerst moet het niet heel moeilijk zijn.
Begin met de tabel in je database waarin je de gegevens op wilt gaan slaan. Iets als:
preferences
----------
id
ip_adres
background
Vervolgens een formuliertje waarin de gebruiker een achtergrond kan selecteren en tenslotte een afhandeling van het formuliertje waarin je het ip adres bepaalt en dat met de gekozen achtergrond in de database opslaat. Uiteraard zul je wel even moeten controleren of het ip adres niet al in de database voorkomt, in dat geval zul je het bestaande record willen updaten.
[edit]Voor de netheid sla je de achtergronden natuurlijk ook op in de database. Je datamodel wordt dan al snel zoiets:
backgrounds
-----------
id
background
preferences
---------
id
ip_adres
background_id
[/edit]