hallo,
Ik ben nu met school aan aantal weken met php bezig en nu moet ik een script schrijven. Ik heb echter geen idee hoe ik moet beginnen. Ik hoop dus dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.
alvast bedankt, Robin
Hier een omschrijving van de opdracht:
Een online rekenmachine
Rekenmachines zijn er volop. In de onderbouw van de middelbare school heb je een 'gewone' rekenmachine in je tas, in de bovenbouw een 'grafische' rekenmachine.
Via het bureaublad van Windows heb je de beschikking over een 'gewone' of een 'wetenschappelijke' rekenmachine.
Tijdens deze praktische opdracht is het de bedoeling, dat jullie in groepjes van 2 à 3 leerlingen een online rekenmachine bouwen.
Productomschrijving
Bouw een online rekenmachine, die voldoet aan de volgende specificaties:
De gebruiker kan met deze rekenmachine optellen, aftrekken, vermeningvuldigen, delen, machtsverheffen en worteltrekken.
(Als optie kunnen meer bewerkingen zoals goniometrische, exponentiele en logaritmische worden ingebouwd.)
De gebruiker heeft de beschikking over minimaal 4 geheugens, waarin de uitkomsten van berekeningen kunnen worden opgeslagen en opgeroepen.
De gebruiker heeft de beschikking over een 'Cancel-knop', waarmee lopende berekeningen kunnen worden gewist.
De gebruiker heeft de beschikking over een 'Delete-memory-knop', waarmee alle waarden uit het geheugen worden gewist.
Gebruikersinterface
De gebruikersinterface bestaat uit een aantal webpagina's (en PHP-scripts) met minimaal:
Twee tekstvelden waarin getallen kunnen worden ingevoerd.
Verschillende radiobuttons om de rekenkundige bewerking te selecteren.
Verschillende knoppen om getallen te bewaren in en op te roepen uit het geheugen.
Suggesties
Wil je een mooie interface bouwen, dan kun je kiezen voor:
Het maken van afbeeldingen, die je kunt gebruiken om je rekenmachine te voorzien van knoppen.
Een menu waarbij de gebruiker kan kiezen uit een 'gewone' of een 'wetenschappelijke' rekenmachine.
En vanzelfsprekend voldoen alle webpagina's aan XHTML 1.0 en is de opmaak ondergebracht in een CSS-bestand.
5.119 views