Door
Emilio J
op 12-10-2010 20:45
gewijzigd op 12-10-2010 22:43
7.705 views
Ik heb wel ervaring in html en klein beetje php maar nou zoek ik een pizza bestel script voor een vriend zijn pizzeria.
De website is gemaakt met Joomla. De script hoeft niet van Joomla te zijn.
Bedoeling is eigenlijk hetzelfde als de restaurant pagina op thuisbezorgd.nl (dus niet geheel thuisbezorgd.nl)
Voor menu zichtbaar komt Postcode & Openingstijden controle
Alle producten op 1 pagina evt. met categorie links zoals thuisbezorgd
Liefst met adminpanel zodat producten toegevoegd en verwijderd kunnen worden
Bestelling komt gewoon binnen via email betaling gaat cash
Mijn vriend krijg dit cadeau van mij maar ben wel bereid om ervoor te betalen.
Het mag van mij ook een bestaande script zijn. Ik hoor snel van jullie...
Wanneer de pagina wordt bezocht:
Postcode & Openingstijden controle er wordt niet bezorgd door hele woonplaats enkel een aantal postcodes en stel dat de klant savonds na sluiting wat wilt bestellen moet er staan dat we momenteel gesloten zijn en dan de openingstijden verschijnen.
De producten:
Met naam, prijs en eronder Nederlandse & Engelse beschrijving
Geen foto's of verdere doorklik info leuk zou zijn bv. extra topping optie
Als er geklikt wordt op voeg toe dan moet het in de winkelwagentje komen maar niet meteen naar bestel pagina je moet op zelfde pagina blijven.
Categories:
Je kunt denken aan Pizza vlees, Pizza vis, Grill gerechten, Dranken maar alles moet eigenlijk op 1 pagina maar wel met extra optie zodat er meteen gescrolt kan worden naar gewenste categorie.
Winkelmandje:
Moet mee scrollen met pagina en laat een overzicht van toegevoegde artikelen zien waarin je makkelijk wat kan verwijderen of het aantal kunt veranderen.
Bestellen:
Simpel formulier met aantal vragen zoals naam, adres, email, telefoon, tijdstip bezorgin en opmerkingen. Bestelling komt gewoon simpel binnen via email dus geen account/leden opties.
Admin:
Moet producten kunnen toevoegen, wijzigen en verwijderen indien mogelijk als niet veel extra werk is een overzicht van de bestellingen voor het geval van email storing.
Eigenlijk moet het gewoon kunnen wat een restaurant pagina op thuizbezorgd.nl kan. Kijk daar maar even hoe het script exact werkt.
Winkelwagentjes zijn array's in SESSIONS. Geen gare zooi die je exploded op een pipe.
Hmm, een nogal hard oordeel!! Het staat hier op phphulp als voorbeeldscript en ik heb het wat verbeterd en gebruikt voor een bescheiden webwinkel(tje) en het werkt zonder problemen met de gare explode zooi!!
@Emilio: Er staan hier verspreid ook wat tips om de explode die gebruikt wordt om te bouwen naar array, dat bespaart wat cpu-tijd voor het geval je bol.com aantallen hits verwacht. Anders werkt de explode ook prima ondanks dat men dat afkeurt. Ik ben geen prof in webdesign en (her)gebruik wat code om iemand te helpen en te voorkomen dat arrogante webdesigners hoge bedragen willen incasseren.....
;-)