Eerst wil ik meedelen dat wamp server niet geinstalleert kan worden op mijn laptop
heb alles geprobeert niks werkt er

krijg dat CLI niet werkt en daarna apache niet

nou:
<html>
<head>
<title>Hallo Wereld</title>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta name="generator" content="HAPedit 3.1">
<?php
include('db.php');
?>
</head>
<body>
<?php
print ("Hallo Wereld");
?>
</body>
</html>
Het db.php bestand.
<?php
$db = mysql_connect('localhost','root', '');
mysql_select_db('VOORBEELD');
?>

deze code voeg ik in Hapedit

Warning: include(db.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in C:\Users\jeroen\Desktop\Voor Docent\LOI\PHP 5\usb webserver\root\hello.php on line 7

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'db.php' for inclusion (include_path='.;C:\php5\pear') in C:\Users\jeroen\Desktop\Voor Docent\LOI\PHP 5\usb webserver\root\hello.php on line 7
Hallo Wereld Het db.php bestand.

Wie kan mij helpen

Graag advies
nee.. dit is uit een boek

zo herrinner ik me wat ik gedaan heb

het complete handboek php 5
dan doe je dat toch ?
Niek s op 18/10/2010 17:29:51

dan doe je dat toch ?

Persies
Beste, ik snap dat u het zo vanzelf sprekend vind, maar ik snap niet precies wat ze daarmee bedoelen

bedoelen ze html: // in dit php script wordt een forum afgebeeld

of dit forum is in php geschreven en dan nog alle toeters en bellen van database en dergelijke

ik zal de zin letterlijk overtypen, misschien dat u beter begrijpt wat ze bedoelen

Druk telkens in iedere modus af welke stap u gezet heeft, dus: HTML 1, php 1,Druk telkens in iedere modus af welke stap u gezet heeft, dus: HTML 1, php 1,

Graag advies
Beste Jeroen, ik adviseer om met je leraar om de tafel te gaan zitten en uitleg te vragen. Het lijkt erop dat dit enigszins te complex voor je is om het via dit forum te doen.

Reageren