Hey,

Ik heb een contact formulier, maar die werkt niet meer ineens (het verzenden)
De foutmelding die ik krijg is dit:

Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 501 5.5.4 Invalid Address on line 58
Tjeerd, je bericht is ontvangen.

Dit is het script:
(dit script maar ff weggehaald, onderaan staat er nu ook eentje die ik heb gefixt, die bijna werkt(lees onderaan verder daarover))
Tjeerd schreef op 01.05.2005 23:23
jawel, hij deed het ook (kijk maar naar mijn eerdere berichten hierzo op het forum)

Vorige week deed hij het, gisteren ook, maar ik weet niet waardoor, maar vanmiddag ineens niet meer.

En zelf snap ik er niets van

Huh?
Dan ligt het vast niet aan het script.
Is je host bezig met veranderingen?
naja ik weet het niet ben zelf al bezig met het script. Naar mijn idee heb ik zelf niet wat veranderd, dus snap ook niet waarom hij het nu zo ineens niet doet. Enige wat ik heb gedaan is de mapnaam veranderd (alles nu in de homedir gezet, i.p.v. een test dir)

Misschien heb ik het ooit eens verkeerd opgeslagen ofzo, dat ik nu een verkeerde file heb geupload.

Maar ik ben er nu zo ver uit dat hij het weer doet alleen als je iets vergeet in te vullen dus dan krijg je een error, dan onthoud hij niet of je webmaster of djnunspeet via de options box heb ingevult....
ondanks dat de site al online is, kan iemand mij dan toch nog helpen hiermee?

Ik ben zelf al een behoorlijk stuk
jullie vinden mij misschien een spammer zoals die ene mod zei, maarja ik wil het graag wel weten. Normaal helpen jullie iemand meteen....

Weet nu echt niemand de oplossing hiervoor dan?
Variabelen horen niet tussen quotes te staan. Probeer dit eens:

mail($aanwie, "Formulier via www.djnunspeet.nl omschrijving: ".$omschrijving,
"Naam: ".$naam."\r\nWoonplaats: ".$woonplaats."\r\nE-mail adres: ".$email."\r\n\nOmschrijving: ".$omschrijving."\r\n\nBericht:\n".$bericht."\r\n",
"From: ".$email."\r\n");

Succes.
hey bedankt,

Hij werkt nu bijna. Hij onthoud het wel wie van de 2 je ingevuld hebt, maar als je een bericht naar DJ Nunspeet (eerste optie) probeert te sturen krijg je deze fout:

Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 501 5.5.4 Invalid Address in d:\www\djnunspeet.nl\www\contact\contact3.php on line 58
Tjeerd , je bericht is ontvangen.

En de mail is niet verstuurd.
Regel 58 is:

Als ik de 2e optie doe (dus mail naar webmaster),
Dan komt er gewoon te staan van Tjeerd, je bericht is ontvangen.
Maar er komen geen mailtjes binnen op het adres van de ontvangen en afzender.

Wie snapt het?

hij staat trouwens online:
http://www.djnunspeet.nl/contact/contact3.php
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waar leg je het verband tussen $_POST['aanwie'] en de variabele $aanwie ? Volgens mij is dat er niet.

Twee oplossingen; Je kunt van iedere POST een variabele maken of je zet in de mail() i.p.v. de variabele $aanwie de $_POST['aanwie'] neer.

Tipje: Maak voortaan eerst een zeer eenvoudig voorbeeld en ga het dan pas uitbreiden met alle toeters en bellen die je nodig hebt.

Ik gebruik bijvoorbeeld <?php mail("", $title, $body, "From: ".$from."\r\nBcc:".$adres); ?> om een nieuwsbrief te versturen. Alle variabelen worden elders in de code samengesteld. $adres bestaat uit zo'n 200 email-adressen.
Frank ik ben een php n00b dus kan je mij uitleggen wat ik moet doen?

en ik ben ook steedts verder gegaan met uitbreiden.

Want http://www.djnunspeet.nl/contact/contact.php

werkt wel, alleen die outhoud niet welk van de 2 opties je hebt gekozen
Frank schreef op 06.05.2005 13:29
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar waar leg je het verband tussen $_POST['aanwie'] en de variabele $aanwie ? Volgens mij is dat er niet.

Twee oplossingen; Je kunt van iedere POST een variabele maken of je zet in de mail() i.p.v. de variabele $aanwie de $_POST['aanwie'] neer.

en ik ben ook steedts verder gegaan met uitbreiden.

Want http://www.djnunspeet.nl/contact/contact.php

werkt wel, alleen die outhoud niet welk van de 2 opties je hebt gekozen

heb net gedaan wat je zei, in de mail () $aanwie dit van gemaakt: $_POST['aanwie']. Maar dat werkt nog steedts niet. En jouw eerste vraag, je bedoelt waar de 2 dingen staan? Die staan onderaan.

Dit heb ik nu:

mail("$email", "Kopie bericht aan Deejay Nunspeet ($omschrijving)",
"Dit is wat je naar Deejay Nunspeet hebt verstuurd:\n________________________________________________________\n\n$bericht\r\n\n________________________________________________________\nIk zal hier zo snel mogelijk op proberen te antwoorden,\n\nDeejay Nunspeet",
"From: $aanwie\r\n");
}

mail($_POST['aanwie'], "Formulier via www.djnunspeet.nl omschrijving: ".$omschrijving,
"Naam: ".$naam."\r\nWoonplaats: ".$woonplaats."\r\nE-mail adres: ".$email."\r\n\nOmschrijving: ".$omschrijving."\r\n\nBericht:\n".$bericht."\r\n",

En dit is waar die aanwie staat:
<select name="aanwie">
<? $aanwie = $_POST['aanwie'] ?>
<option [email protected] <? if ($aanwie == "Deejay Nunspeet") {echo"selected";} ?>>Deejay Nunspeet</option>
<option [email protected] <? if ($aanwie == "Webmaster") {echo"selected";} ?>>Webmaster</option>
</select>

EDIT-> kreeg net een test mailtje van je binnen die was neem ik aan niet die contact3 maar contact.php?
Wat bedoel je met: alleen die onthoudt niet welk van de 2 opties je hebt gekozen ?

Wanneer ik vraag om een kopie, dan krijg ik die ook. Het veld From is ook keurig ingevuld met de afzender waar ik voor gekozen heb. In de mail ontbreekt alleen het veld Omschrijving.

EDIT: Kwam van http://www.djnunspeet.nl/contact/contact.php

Reageren