Het is weer een tijd geleden dat ik ge-php't heb. Maar ik moet weer aan de bak ;-) Op mijn nieuwe pc heb ik WAMP geinstalleerd. Ik kom succesvol in de localhost maar zodra ik een pagina raadpleeg die gebruikt maakt van mysql geeft IE een foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden. Ik heb echt geen idee waardoor dit veroorzaak worden. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
<?php
//Dit bestand bevat de opdrachten voor het opzetten van een verbinding met een database
$db = mysql_connect("localhost","root","") or die ("Verbinding mislukt");
mysql_select_db("robertenkarlijn",$db);
?>
phpinfo() werkt wel gewoon. Ik heb nog wat ge-experimenteerd en ik krijg nu ook mysql access denied-errors, dus het zit hem overduidelijk in het connectie-gedeelte.
Volgens mij draait mysql wel, ik kan alleen maar stop service kiezen
error_reporting(E_ALL) geeft alleen maar dezelfde errors die zowieso al zichtbaar zijn:
mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'SYSTEM'@'localhost' (using password: NO) in C:\wamp\www\robertenkarlijn\weblog.php on line 452
mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in C:\wamp\www\robertenkarlijn\weblog.php on line 452
mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in C:\wamp\www\robertenkarlijn\weblog.php on line 452