Ik heb deze functie:

function product_sorteren(sort,id,merk){

$('#show_productlijst').load('/webshop/productlijst.html?contentonly=1&id='+id+'&sort='+sort+'&merk='+merk);
}

en nu wil ik graag dat er een loading animation komt als de functie word aangeroepen en moet natuurlijk weg gaan als alles geladen is.

ik had zelf http://plugins.jquery.com/project/throbber gevonden. maar zal niet weten hoe ik dit moet implementeren..
Ik gebruik dit:

$("#loading").ajaxStart(function(){
	   $(this).show();
	 });

$("#loading").ajaxStop(function(){
	      $(this).hide();
	 });

$('.result').load('meukee.php');

Je moet alleen zelf wel even een ID aanmaken in de CSS met de naam 'loading', waarin je de Throbber laat zien d.m.v. een background-image.
Voila.... :-)

Beter dan allemaal onnodige plugins...
Als ik 2 verschillende throbbers op de pagina wil gaat het fout. Dan gaat die ze beide showen terwijl ik 2 aparte heb aangemaakt en laat laden in de functie die ik aanroep..
Relevante code?
function product_sorteren(sort,id,merk,type){
    $("#loading").ajaxStart(function(){
       $(this).show();
     });

$("#loading").ajaxStop(function(){
          $(this).hide();
     });
  $('#show_productlijst').load('/webshop/productlijst.html?contentonly=1&id='+id+'&sort='+sort+'&merk='+merk+'&type='+type);
}

en

function showaantal(aantal2,sort,id,merk,type,redirect){
    $("#loading2").ajaxStart(function(){
       $(this).show();
     });

$("#loading2").ajaxStop(function(){
          $(this).hide();
     });
$.get("/webshop/productlijst-aantal-wijzigen.html", { contentonly: '1',aantal : aantal2 },
       function(data){
         if(redirect != ''){
           window.location = redirect;
         }else{
       $('#show_productlijst').load('/webshop/productlijst.html?contentonly=1&id='+id+'&sort='+sort+'&merk='+merk+'&type='+type);
         }
        });

}

Dat zijn de 2 functies, Als je alleen een functie aanroept geeft ie gewoon 1 weer. doe je daarna de tweede doet de elke keer 2.

Op onderandere deze pagina.

Heb je een voorbeeld? Ik zie hem niet meer op genoemde URL?
Op die pagina heb je 'Sorteren op:' en 'Aantal:' Die dropdownlists roepen de 2 functies aan waar ik over praat.

Reageren