ik ben met een site bezig waarop iemand op een button moet klikken die er voor zorgt dat er in de URL #q=(value van input q) moet bijkomen. Liefst met jQuery. Ik heb iets gevonden van document.href = "#q=" + $('#q').val().replace(/\s/g,"%20");, maar dat refreshte de pagina. Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt,
Waarom zou je iets in de url willen zetten zonder er iets mee te doen?
Voor zo ver ik weet is het namelijk niet mogelijk om met jquery iets in de url neer te zetten zonder te refreshen.
De url aanpassen na het # teken, zorgt er niet voor dat de pagina wordt herladen.
Je kan gewoon iets doen als window.location = '#' + waarde .
Wat ik je wel onmiddellijk zou aanraden: veergeet de structuur die lijkt op #p=fotoalbum&q=15& ...
Gebruik direct een soort mod rewtite systeem, bv. #fotoalbum/15.
Je kan trouwens zorgen voor een site waar je url's hebt met informatie na de #. Volledig bookmarkable.
Wat je moet doen:
- Maak een functie die zichzelf aanroept, met een timeout. Een interval van bv. 20ms, hoewel, wat trager mag ook.
- In die functie peil je naar de hash. Dat gaat met window.location.hash . Met die hash kan je dan doen wat je moet doen.
Het is me nog niet volledig duidelijk wat je precies wil bereiken, maar ik zal proberen iets van voorbeeld te tonen.
Ja, ik ben er nu ook wel op uitgekeken maar het idee met die anchors is wel te achterhalen toch? Alles werkt met javascript dus is zo te achterhalen. Het is wel met mootools gebouwd moet ik er bij zeggen.