Hey mensen, ik heb ff een site gemaakt, het gaat alleen nog om de layout, de php komt nog...
zeg ff wat je er van vind: www.bijsters.nl/hippie

hope you like it!

laters, chriz
Ja, ik zit sinds paar dagen aan de opera. Niets mis met mijn Firefox, maar ik moet zeggen, opera is sneller, op mijn (5 jaar oude) computer dan.

Ik heb ooit eens ergens zien staan dat je voor opera gewoon opacity: kon gebruiken. Ik heb het nooit uitgetest, en ik zou ook niet weten of je waarde in gewoon nummertje moet of in procenten.
<style>
div{
opacity: 40;
opacity: 40%;
}
</style>
heb ik al geprobeerd met de hippysite (handig die FF webdeveloper toolbar, kan gewoon zijn CSS aanpassen...)
Maar werkte niet...
Zit er leuk uit alleen jammer van dat de site niet css valid is. Maarja dat is geen ramp. Je kan dat ook doen met een doorzichtig achtergrond plaatje.
wow, bedankt voor de reacties, de scrollbar is voor de divs, zodat je daar aleen pijtjes ziet (achtergrond is nmlijk wit) maar dat laat ik nu alleen voor de divs gelden, en ik wil best dat hij css valid is, maar dan kan ik geen transparantie in FF gebruiken (waarom kan die browser qua design tog geen hol :P)

nouja, iiv bedankt voor de reacties!!!
In FireFox kan alles qua design, maar dan moet je code wel goed zijn. want FireFox houdt de goede standaard aan...
Er zijn volgens mij wel scriptjes te verkrijgen die detecteren of je mozilla of IE gebruikt.. ik ergerde me er al gelijk aan dat ik degene was die dat moest gaan aangeven!
Bienze schreef op 06.05.2005 15:56
Er zijn volgens mij wel scriptjes te verkrijgen die detecteren of je mozilla of IE gebruikt.. ik ergerde me er al gelijk aan dat ik degene was die dat moest gaan aangeven!

<?
$browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'];
$version = explode(" ",$browser);

if($version[2] == "MSIE"){
echo 'pngIE';
} else {
echo 'pngFF';
}
?>

Bron: PNG transparantie in IE en FF
ik heb de transparantie gedaan met een semi transparante png, gemaakt met http://apps.everamber.com/alpha echt heel handig, een script zoek ik, alleen de vorm van mijn divjes krijg ik in FF niet goed, kan iemand daarmee helpen...

Reageren