ik heb dit jaar voor het eerst php met informatica, zelf kan ik wel beetje overweg met html maar nu kregen wij de volgende opdracht:
Maak een pagina in php waarbij de even getallen 1 tm 20 en de oneven
getallen van 21 tm 40 bij elkaar worden geteld.
Ik zou dus echt geen idee hebben hoe ik hieraan moet beginnen,
meestal kan ik wel scripts bewerken die ik van internet haal..
maar nu gaat om zelf coderen.
Kan mij op weg helpen?
Mvg Tjerk Muller
?
Onbekende gebruiker
18-11-2010 18:38
Tjerk Muller op 18/11/2010 18:36:13
(...)
Ik zou dus echt geen idee hebben hoe ik hieraan moet beginnen,
meestal kan ik wel scripts bewerken die ik van internet haal..
maar nu gaat om zelf coderen.
(...)
Nu moet je zelf denken.
Vast en zeker heb je al les gehad in php.
Kijk naar de dingen die je al gehad hebt. Daar kan je vast wat uithalen.
Beste Karl dat is dus niet het geval want we zijn pas sinds vorige week begonnen.. ik zou het echt op prijs stellen als iemand alvast een beginnetje of iets dergelijks kan opzetten? Gr.
Beste Karl dat is dus niet het geval want we zijn pas sinds vorige week begonnen.. ik zou het echt op prijs stellen als iemand alvast een beginnetje of iets dergelijks kan opzetten? Gr.
We zijn nu al een paar maand bezig met dit schooljaar (kwart voorbij), dus je zou in ieder geval iets moeten kunnen bedenken van wat er moet gebeuren. Je moet je kennis die je al geleerd hebt kunnen toepassen (je zult vast wel wat geleerd hebben).
Zou je je niveau kunnen vertellen? Dan kan ik daar ook wat op inspelen.
Je kunt kijken of een getal even of oneven is met % oftewel modulo.
Weet je hoe je met arrays werkt?
?
Onbekende gebruiker
18-11-2010 18:53
gewijzigd op 18-11-2010 18:55
Ik verwacht dat die school je wel een of andere handleiding heeft gegeven of naar php.net heeft verwezen.
Maar goed. Je moet dus de even getallen van 1 t/m 20 optellen met de oneven van 21 t/m 40.
Ik neem aan dat je weet hoe je met [php]operators[/php] kan kijken of een geval even of oneven is.
Door die rij moet je dan natuurlijk doorheen lopen (loopen), dus dan kan je het beste met een [php]control-structures.for[/php] (for) loop doen.
Voordat je aan zo'n project begint kijk je wat het gevraagde is, en welke functies e.d. je wellicht nodig hebt. Eventuele valkuilen of moeilijkheden kan je ook van te voren bedenken. En dan pas ga je aan het scripten.
Mark Coenen op 18/11/2010 18:52:20
Die even en oneven vars zijn niet nodig.
Je kunt kijken of een getal even of oneven is met % oftewel modulo.
Weet je hoe je met arrays werkt?
Als je gelijk moeilijk wilt doen (modulo is niet echt basis ofzo), verwijs dan ook naar php.net: [php]modulo[/php].
En waarvoor array's? Laat php lekker denken.