hoe kan ik dingen uit mysql opvragen
dan deze aanpassen
dan deze weer in database update

zal code zetten wat ik nu heb

<?
$werknemerqry = mysql_query("SELECT ID, Aid, url, iurl, clicks, impressions, loc, mode, buyaantal FROM ads WHERE mode = '1'");

while($werknemers = mysql_fetch_object($werknemerqry)){ 
}

if(isset($_POST['verzenden'])) 
  { 
    $sID        =    addslashes($_POST['ID']); 
	$sAid      =    addslashes($_POST['Aid']); 
    $surl      =    addslashes($_POST['url']); 
	$siurl        =    addslashes($_POST['iurl']); 
    $iclicks        =    addslashes($_POST['clicks']); 
	$iimpressions        =    addslashes($_POST['impressions']); 
    $iaddate        =    addslashes($_POST['addate']); 
	$iloc       =    addslashes($_POST['loc']);
	$imode       =    addslashes($_POST['mode']);
	$ibuyaantal        =    addslashes($_POST['buyaantal']); 

mysql_query("UPDATE ads set (ID, Aid, url, iurl, clicks, impressions, loc, mode, buyaantal) VALUES 
	('".$sID."', '".$sAid."', '".$surl."', '".$siurl."', '".$iclicks."', '".$iimpressions."', '".$iaddate."', '".$iloc."', '".$imode."','".$ibuyaantal."')") 
	or die (mysql_error()); 

echo 'Je gegevens zijn succesvol in de database geplaatst'; 
  } 
else 
  { 
?> 
<form action="?edit=<?=$pas?>" method="POST">
ID: <input name="ID" type="text" value=""><br /> 
Aid: <input name="Aid" type="text" value=""><br /> 
url: <input type="text" name="iurl" value=""><br /> 
ur bannerl: <input type="text" name="url" value=""><br /> 
clicks: <input type="text" name="clicks" value=""><br /> 
getoond: <input type="text" name="impressions" value=""><br /> 
datum: <input type="text" name="addate" value=" "><br /> 
mode: <input type="text" name="mode" value=""><br /> 
buy aantal: <input type="text" name="buyaantal" value=""><br /> 
<input type="submit" name="verzenden" value="verzenden"> 
</form> 
<? 
  } 
?> 

kan iemand mij helpen ik kom er niet uit
ben maar een amateurtje
@Milo, je kan geen mysqli en mysql tesamen gebruiken als het om 1 resource gaat.

En dat je een $sql declareert voor het resultaat van mysqli_query vind ik ook niet correct. $sql duidt eerder op het sql statament (in jouw geval $qry) dan op het resultset wat je terugkrijgt van mysql(i)_query

Zo ook is de index van $rec['rij1'] foutief gekozen en zal in dit geval zelf een undefind index geven.
regel 2 selecteren als je regel 2 in de where gebruikt klopt ook niet want dan heb je de regel 2 normaal al.

maar dat zijn ook punten die extra aandacht vereisten. Verder vind ik het gebruik van italic gewoon net, om meer aandacht erop te richten, of om aan te geven dat het een quote is

Misschien dat het tijd wordt om met plaatjes te werken? Want het dringt bij de meeste mensen nog niet door:

'Een beeld zegt meer dan 1000 woorden'. Wat ook een goede tip is voor mensen als dalando. Drink voordat je hier op het forum komt eerst een aantal glazen water. 2 punten waar dat goed voor is.

- Je hersenen gaat lekker badderen en nemen dus meer informatie op.
- Je gaat eerder weg van phphulp omdat je moet zeiken, en wij dus geen problemen meer van jouw ondervinden.

Nee even zonder gekheid. Je bent een beste goser maar je moet echt sommige dingen van mensen die het beter weten, bijvoorbeeld karl, aannemen. Bedenk eens, die personen besteden gewoon tijd van hun leven om jouw te helpen. Moet jij ze dan teleurstellen? Nee toch? Stel je voor dat ze straks van de frustraties niet meer kunnen slapen? Krijg je straks een dikke rekening voor een opname in een psychiatrische inrichting?

En nee je mag hier gewoon blijven en dit slaat dus helemaal nergens op. Je moet gewoon niet meer zo eigenwijs zijn. En als je het nog niet snapt doe je maar een inburgeringscursus Nederlands.

Kom op, zet je in en zorg ervoor dat je geen 'nare' reacties van karl ( je grote vriend nietwaar? ) en andere meer verkrijgt ;-)

Succes!
@ Noppes; De while loop had ik gekopieerd, vandaar de type fout en fout en de fout gekozen rij1?
Mmmm kwestie van persoonlijke smaak? In princiep maakt de naamgeving niet uit als het maar overeen komt, dat andere het dan niet altijd meer snappen is een ander verhaal :p. Ik snap je punt ;), zo beter?

@ Dalanda; Stel je niet aan, werk jezelf uit de naad, en zorg dat je geen "gemene" reacties meer krijgt. Krijg je ze wel? Los ze op een volwassen manier op.
Karl Karl op 27/11/2010 10:42:30

Nou, moet ik al bang worden voor een mod? Zie nog niks.
P.S. Moet je nog zakdoekjes hebben? Hier is een aanbieding.

Niels Kieviet op 27/11/2010 20:37:22

Wat ook een goede tip is voor mensen als dalando. Drink voordat je hier op het forum komt eerst een aantal glazen water. 2 punten waar dat goed voor is.

- Je hersenen gaat lekker badderen en nemen dus meer informatie op.
- Je gaat eerder weg van phphulp omdat je moet zeiken, en wij dus geen problemen meer van jouw ondervinden.

Hahaha... oh sorry, ik heb even heerlijk gelachen...

Oke, iedereen de traantjes weer drogen en nu weer aardig zijn voor elkaar!
Ik ben heel serieus hoor. Zit wel een fleem van humor in maar het is bewezen dat als je water drinkt jezelf beter kan concentreren en meer informatie in je op neemt.
Het ging dan ook om je 2e argument :)
Haha, dat snap ik :-) Maar dalando te veel 'pesten' is ook niet goed ;)
Stop hou op! Ik vind het niet meer leuk.

Sorry hoor, maar die gozer moet gewoon even wat ballen krijgen. Leren lezen doen wat er gezegd word, onthoud wat er gezegd word, en niks aan het handje.
Karl Karl
Tja. Ook afgekeurd. Zie if op regel 31.

Oeps, dat was gewoon een dom typ foutje... Dat moet natuurlijk zijn if(!$result)
Karl Karl
Zou je misschien ook kunnen plaatsen wie dat dan is? Nu kan er van alles ingevuld worden....

Ik denk als je de reacties van jou, milo en niels leest het wel duidelijk wordt...

Reageren