Ik zei dus:
[quote="Karl Karl op 22/12/2010 14:35:37:"]
Is het nou zo lastig om een spamfilter in te bouwen?
Niet:
Karl Karl heeft nooit gezegd:
Er is spam.
[/quote]
De stand van zaken nu:
II mods hebben wat uitleg gegeven.
II leden hebben wat gevraagd.
- Admins hebben wat gezegd.
I mod heeft weer eens niet uit zijn doppen gekeken.
Ik heb Bas vanmiddag een PM gestuurd over de spam en hij heeft daarop gereageerd. Ik zou je niet kunnen zeggen waarom Bas zelf niet gereageerd heeft, daar kan alleen hijzelf op antwoorden.
Meer informatie dan ik net gemeld heb is er volgens mij niet, dus het lijkt me ook geen meerwaarde hebben om hier verder op door te gaan. Andere off-topic vragen mogen dan ook gewoon via PM :-)
Dit was een duidelijke uitleg, waarvoor dank. Misschien een strak plan dat als dit nog eens gebeurt er direct duidelijke informatie komt en zo'n topic dus niet nodig is.
Een werkpunt is dus de communicatie tussen leden<->moderators<->bas verbeteren.
Kijk Blance heeft het geheel begrepen!
Dat vind ik nou een zeer correct politiek antwoord waar de community wat mee kan.
@karl,
Voor zover ik begrepen heb was er weer niet gecommuniceerd met de mods. Klopt dat? Hoe weet jij dit deze dingen? Waarom vertel jij deze dingen en Bas niet?
Dat maakt gene ene r**t uit wie of wat er een bericht namens phphulp onder de aandacht brengt. Het is alleen jammer dat het een tijdje heeft geduurd dat er een antwoord kwam. Ook begrijpelijk, mod/admin zijn is nog steeds een menselijke aangelegenheid. Dus ik zie om eerlijk te zijn je hele punt niet. En is een totaal kruisverhoor hoe het e.e.a. werkt achter de schermen ook niet echt van belang.
Het is misschien even een leermoment voor de crew hier om zoiets wat sneller op te pakken. En dan nog liever even het knopje delete in te drukken, dan verantwoordelijkheid af te leggen. Want uiteindelijk was de spam het probleem, niet zo zeer hoe het in de toekomst aangepakt moet worden. Dat is een totaal andere discussie.
@PHP Jasper
Tuurlijk is die discussie ook van belang, maar dat is een andere dan je groen en geel ergeren aan spam op een forum, waardoor er verschillende onvreden door elkaar worden gegooid. Lees het topic nog maar eens terug.
Daarin lopen diverse discussies door mekaar heen:
-> Veel spam op het forum (Dat is de discussie hier.)
-> Vanuit de crew geen ventilatie naar de community toe
-> Ene Bas word weer eens aan de edele delen opgehangen.
-> Nog meer onvreden omdat men op het idee kwam om eens te gaan lopen klagen.
enz.
En dat is volgens mij dan ook niet de bedoeling van dit topic.
Zeker al niet een topic om mensen op hun verantwoordelijkheid met een kruisverhoor te gaan lopen degraderen. (En dat gebeurd hier nu wel een klein beetje.)
Niet dat ik dat goed praat, maar je kan het ook meters uitmekaar trekken zonder negatief te zijn. Misschien wel beter gezegt objectief te blijven.
Ik denk dat deze laatste post van Bart de spijker aardig op zijn kop slaat en dat dat een mooie conclusie is van deze discussie. Ik sluit dit topic nu en laten we dan weer verder gaan met waar we (ook) goed in zijn: elkaar helpen met webdevelopment problemen.