Door
Tom C
op 12-01-2011 10:36
gewijzigd op 12-01-2011 10:37
2.059 views
Hallo :)
Ik ben op zoek naar een zo lek mogelijk inlogscript. Weten jullie misschien waar ik die één kan vinden? De meeste zijn namelijk goed beveiligd.
Het inlogscript moet wel verbinding maken met een database. Het inlogscript moet ook gevoelig zijn voor SQL-injectie.
Ik moet namelijk een demo maken voor SQL-injectie, en ik wil graag d.m.v. SQL-injectie onversleutelde gebruikersnamen en wachtwoorden uit de database halen.
Wie kan mij in de goede richting duwen?
Mvg,
Tom
Edit: even voor de duidelijkheid: dat inlogscript zal nooit in een productie-omgeving komen. Het is uitsluitend bedoeld voor demodoeleinden.
En google eens op Havij, een leuk tooltje om SQL-injecties mee te vinden.
Ik heb pas geleden zelf nog mijn eigen (proef)database zitten 'injectionen' :P
Toevoeging op 12/01/2011 10:46:45:
Tom C op 12/01/2011 10:39:37
[quote="- Aar - op 12/01/2011 10:38:35"]
Wat houdt je tegen om er zelf eentje te maken?
PS: Let niet op mysql_real_escape_string(), en gooi de magic-quotes lekker uit.
Het feit dat er misschien al één bestaat, wat fouten van mijn kant voorkomt :)
[/quote]
neem een goede editor like Netbeans, en een fout script (lees: syntax-fouten) behoren tot het verleden.
<?php
$connect = mysql_connect("localhost","**","**") or die (mysql_error());
mysql_select_db("**") or die (mysqlerror());
$username = $_POST['username'];
$password = stripslashes($_POST['password']);
if($username&&$password)
{
$query = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username='$username' AND password='$password'");
if(mysql_num_rows($query))
die("Access granted");
else
die("Access denied");
}
?>
<form action='login.php' method='POST'>
<table>
<tr>
<td>Username:</td>
<td><input type="text" name='username'</td>
</tr>
<tr>
<td>Password:</td>
<td><input type="text" name='password'></td>
</tr>
</table>
<input type='submit' value='Login'>
</form>
Kan iemand mij kort en bondig uitleggen hoe ik nu met SQL-injection wachtwoorden en usernames als plain text uit de database kan halen, en kan weergeven? Ze zijn allebei als plain text opgeslagen.
Ik denk niet dat iemand je hier mee gaat helpen. Ja dit is een forum om mensen te helpen met PHP gerelateerde problemen. Het hacken van websites hoort daar echter niet bij.
Ik ben ook niet van plan om andere websites te hacken. Ik leer het zelfs op school. Maar SQL Injection werd maar onduidelijk uitgelegd, vandaar dat ik d.m.v. zelfstudie er wat meer te weten over wilde komen. Aangezien ik daarmee vastloop, dacht ik dat jullie mij hier wel bij konden helpen.