Hallo PHPhulp leden,
Ik ben net een half jaar bezig om PHP onder de knie te krijgen, ik ben al aardig ver.
Maar ik heb een probleempje met mijn Site.
Ik gebruik dit script:

<?php session_start();

// Dit is het enige bestand dat aangepast moet woorden!
// vul bij password tussen de " " je wachtwoord in en
// vul bij naam tussen de " " je naam in.
// Let op dit script kan maar 1 gebruiker hebben

$password = "naam";
$naam = "naam";

// Hierna hoef je niets meer aan te passen.

switch($_SESSION["username"]){
case $naam :{
$naam2 = 300;
}
break;
default:{
$naam2 = 24;
}
}

if(!empty($_SESSION["username"])){
if(!empty($_SESSION["wachtwoord"])){

if($naam2 >= 200){

switch($_SESSION["wachtwoord"]){
case $password : {
echo("<h2> Welkom je hebt toegang tot deze pagina! <a href='loguit.php'>Uitloggen</a></h2>");

}
break;
default:{
session_unset(); session_destroy();
echo("<h2> Uw loginnaam/wachtwoord is fout, <a href='login.php'>ga terug.</a></h2>");
}

}
}
else{
echo("<h2> Uw loginnaam/wachtwoord is fout, <a href='login.php'>ga terug.</a></h2>");
}
}
else{
echo("<h2> Wachtwoord vereist, <a href='login.php'>ga terug</a></h2>");
}
}
elseif(!empty($_SESSION["wachtwoord"])){
echo("<h2> Login vereist, <a href='login.php'>ga terug</a></h2>");
}
elseif(!empty($_SESSION["oke"])){
echo("<h2> Login en wachtwoord vereist, <a href='login.php'>ga terug</a></h2>");

}
else{

echo("<h2> U moet inloggen voor deze pagina! <a href='login.php'>Login</a></h2>");

}
?>

Maar ik wil er een php include in doen, maar dat lukt niet.
Ik hebt net zelf een php include in mijn Site gedaan.
Maar ik krijg in het sript hierboven geen include.
Kan iemand mijn helpen.

MvG,
Stan van Langen
Ik zie ook nergens include staan in het script??

Hier staat alles wat je moet weten: [php]include[/php]

EDIT: Zou je misschien een betere topictitel kunnen kiezen en groeten doen we hier niet ;)
Nee, ik zouw graag een php include er in willen doen.
En topictitel, het gaat over een include() dus.
Maak een bestandje aan. En doe dan <?php include '/map/van/het/bestand/bestand.php'; ?>

Topictitel geeft niet aan wat voor probleem je hebt. Je geeft alleen aan dat het over include gaat. Maak er bijvoorbeeld van: "Hoe werkt include()?"
Om heel eerlijk te zijn is jouw script nogal gaar. Apart dat niemand daar over begint, maar goed.

Waarom die 24 en 300?

Als ik je een tip mag geven:
Zoals de opbouw nu is raak je op een gegeven moment de draad kwijt. Je gooit nu een if/else in een if/else in een if/else etc. Dat is niet zo netjes.

Wat je beter kunt doen is het volgende:
<?php
$error = false;

if(empty($naam)) {
echo 'Je dient een naam in te vullen.';
$error = true;
}
if(empty($wachtwoord)) {
echo 'Je dient een wachtwoord in te vullen.';
$error = true;
}

if(!$error){
echo 'Je bent ingelogd.';
}
?>
En als je het helemaal netjes wilt doen gebruik je natuurlijk exceptions voor het 'gooien' van foutmeldingen.
<?php
if(empty($wachtwoord)){
throw new Exception('Dit is een errormelding.');
$error = true;
}
?>
The Ultimate op 16/01/2011 19:25:50

Om heel eerlijk te zijn is jouw script nogal gaar. Apart dat niemand daar over begint, maar goed.

Hij vraagt toch hoe include werkt? Niet of zijn script goed is...
Oh, dus? Dan mag ik niet helpen? Het is toch niet zo dat ik alleen maar zeg dat zijn script niet goed is? Ik geef toch ook meteen bruikbare toelichting? Dit is toch PHPhulp?

Gezeik. Nu zelfs al van de mods. Dit gaat me echt een beetje te ver.

Vraag me af of ik hier nog wel wil komen...
The Ultimate op 16/01/2011 20:38:49

Oh, dus? Dan mag ik niet helpen? Het is toch niet zo dat ik alleen maar zeg dat zijn script niet goed is? Ik geef toch ook meteen bruikbare toelichting? Dit is toch PHPhulp?

Gezeik. Nu zelfs al van de mods. Dit gaat me echt een beetje te ver.

Vraag me af of ik hier nog wel wil komen...

Als je dit gezeik vind? Tuurlijk niet maar het hoeft niet meteen apart te zijn dat niemand reageert.

Verder ben ik alleen nieuws mod en af en toe eens wat dingetjes tussendoor dus ik heb niks met het forum te maken.
Bram Boos op 16/01/2011 20:57:41
Als je dit gezeik vind? Tuurlijk niet maar het hoeft niet meteen apart te zijn dat niemand reageert.
Mag ik daar zelf een andere mening over hebben? Dank u! Ik neem aan dat mensen hier scripts/vragen posten om er iets van te leren? Nou, dan wijs ik meteen op een betere structuur. De TS is niet verplicht er iets mee te doen hoor!?

Bram Boos op 16/01/2011 20:57:41
Verder ben ik alleen nieuws mod en af en toe eens wat dingetjes tussendoor dus ik heb niks met het forum te maken.
Schoenmaker blijf bij uw leest zou ik zeggen.

Wees maar een beetje zuinig op de trouwe bezoekers die de website van waardevolle input voorzien. Na de grote update van de website lijkt het hier toch al af en toe op een spookstad. Zou zonde zijn om straks ook het laatste beetje trouwe gebruikers weg te jagen.

Inderdaad maakt dit script niet echt goed gebruik van een switch statement. Je zou dit in principe gewoon met één if kunnen oplossen. Sowieso toon je ook nooit of het password of de username of beide verkeerd is, die gegevens kunnen misbruikt worden.
Karl Karl op 16/01/2011 21:12:03

Inderdaad maakt dit script niet echt goed gebruik van een switch statement. Je zou dit in principe gewoon met één if kunnen oplossen. Sowieso toon je ook nooit of het password of de username of beide verkeerd is, die gegevens kunnen misbruikt worden.

Wat bedoel je met dat laatste?

Reageren