Topic bedoeld om gewoon te praten.

Off-topic kan dus gewoon niet in deze topic ja kan altijd aan een nieuwe discussie beginnen, de bedoeling is wel dat het een soort van doorlopende tekst en dat er niet van de hak op de tak wordt gesprongen. Als er op deze topic na 2 dagen niet wordt gereageerd kan er natuurlijk een nieuwe discussie geopend worden.

Om te starten misschien de discussie aansnijden over de sfeer op php-hulp de laatste tijd. Dan kijk ik naar het voorval met karl (iedereen weet wel wat) en dan ook nog een voorval met the ultimate in een topic.

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat hier alleen over de slechte sfeer gepraat word, er mag ook wel over leuke onderwerpen gepraat worden.

De mogelijkheden zijn helemaal open.
Wie zin heeft voor een gezellige babbel of graag zijn mening wil delen over een bepaald onderwerp (actueel of niet actueel / gerelateerd met php-hulp op helemaal niet) kan dat zeker doen in deze topic en ik ben er zeker van dat geïnteresseerde mensen zullen reageren en hun mening verkondigen.

Zo word de band tussen de mensen van de community sterker en hopelijk verbetert de sfeer hier wat door.

Aan de moderators: Ik denk dat dit topic wel open kan blijven aangezien dat deze in de koffie hoek staat?! Natuurlijk kunnen jullie ingrijpen als jullie vinden dat het te extreem wordt door wat dan ook, maar doe dit dan niet door onmiddellijk de topic te sluiten maar een waarschuwing te geven en als er na de waarschuwing nog steeds over een bepaald onderwerp verder gaat kan de topic gesloten worden en hebben we het zelf gezocht.

Zo hopelijk start ik hiermee een mooie dialoog tussen alle verschillende schakels van deze community en wordt het hier terug een beetje levendiger.

Mvg

Toevoeging:

Nog even speciaal enkele regels op een rijtje zetten:

- Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen, naar interpretatie van de redactie, zijn niet toegestaan.

- Het plaatsen van persoonlijke informatie van derden (zoals e-mailadressen en/of telefoonnummers) is niet toegestaan.

- Teksten, advertenties en links van promotionele dan wel commerciële aard mogen niet worden geplaatst

- Woorden dan wel zinnen onnodig in hoofdletters plaatsen ("schreeuwen") is niet toegestaan, evenals het naar inzicht van de redactie overdreven gebruik van vet, cursief, onderstrepen en smileys..

Verdere regels zijn natuurlijk hier te vinden
Chris Horeweg op 19/01/2011 22:14:04

/me is op zoek naar iets nuttigs in dit topic...

Dit had ik al op pagina één voorspeld (maar goed, om 'de sfeer' niet te verpesten heb ik dat niet vermeld).
Karl Karl op 19/01/2011 21:32:12

[quote="Jordi kroon op 19/01/2011 21:23:45"]
@ karl ik dacht dat er 1 of 2 maanden trial waren bij visual c#

Microsoft Visual Studio is inderdaad trail. Daar moet je als gewoon persoon voor betalen inderdaad. Maar dat betekend niet dat je niet C# kan doen. Je hebt het alleen over een tool die niet gratis is.
Je kunt zelfs, als je wilt, zelf C# implementeren, aangezien de standaard bekend is.
[/quote]

Of gewoon de express edtities gebruiken, die werken perfect voor een beginner en zijn nog gratis ook ( ook voor commercieel gebruik )

@Karl

Daarom probeerde ik een discussie te starten.. ;)

@Jasper
Ik programmeer JAVA in combinatie [google]bluej[/google] en dat werkt heerlijk.
Niels Kieviet op 20/01/2011 10:56:18

@Karl
Daarom probeerde ik een discussie te starten.. ;)

Ik volg dit topic niet

Niels Kieviet op 20/01/2011 10:56:18
@Jasper
Ik programmeer JAVA in combinatie [google]bluej[/google] en dat werkt heerlijk.

Bluej FAIL!
Bluej is bagger. Als het kan, probeer er vanaf te stappen. Het gaat wel om OOP te leren (zie je hebt objecten, woei), maar dat is ook wel dat.
't Is glad hier in Zwolle... Niet gestrooid, op de fiets voor school, bochtje, bam, plat op m'n bakkes.

Hop, ambulance. Onderzoek, foto's, zwaar gekneusde enkelband/knieband en een gebroken pols... Dat gaat lekker =S

Toevoeging op 20/01/2011 12:01:31:

lala,dubbele post =O
@Karl

Ik vind het wel lekker werken hoor :)

@Jurrian
Glad? Hier schijnt gewoon fel het zonnetje nog even en ik ga naar het strand :)

Maar sterkte hoor ;)

en een gebroken pols... Dat gaat lekker =S

Je doet dus niet meer aan de wedstrijd wie het snelst kan typen? ;)
Ja, Jurrian, da's rot... Sterkte maar zeker!

@Niels, heb ook heel even eens met BlueJ gewerkt. 't Is toch niet zo ideaal...
Voor Java is Eclipse het makkelijkste...
@Jens

Voor PHP is Eclipse ook heel chil ;)
@ Niels

Hier nu ook de zon, maar om half 8 's morgens toch echt niet en toen was het glad.. Heb een paar uur moeten wachten...

En nee, geen wedstrijd meer =( Kan bijna niet typen met m'n pols in het gips... En een been in de lucht. Enne, thanks voor de sterkte =D

@ Jens

Thanks voor de sterkte =)
Jens V op 20/01/2011 12:19:40

@Niels, heb ook heel even eens met BlueJ gewerkt. 't Is toch niet zo ideaal...
Voor Java is Eclipse het makkelijkste...

Idd, als je 'groter' gaat werken dan wordt het echt rot in gebruik. Dan gaat het tegenwerken.
En met meerdere mensen werken via SVN o.i.d. werkt ook voor geen meter.

Reageren