Doordat ik thuis een heleboel reptielen heb, wil ik hier een database van maken waar ik dmv een form de dieren kan toevoegen.
Doordat ik enorm veel checkboxen gebruikt heb, wilde mijn pagina niet laden/een gedeelte. (ik denk dat dat de oorzaak was)
Nu heb ik dit opgesplitst in 3 pagina's om dan naar een database te schrijven. Bij de overgang van pagina3 naar database geraken er sommige $_post[] leeg en vind de error niet.

kleine update:
Het gaat over de overgang van pagina 3 naar pagina 4. meerbepaald over:
$_post['het']

Ik heb overal hidden fields gebruikt.
ik heb alle pagina's erbij gedaan voor het geval iemand naar voren zou willen kijken...

pagina 1:
pagina 2:
pagina 3:
pagina 4:
je plaatst 4 pagina;s met codes en wij moeten maar zoeken op welke pagina en welke regel de fout zit

No way

[size=xsmall]Toevoeging op 11/02/2011 19:49:55:[/size]

En ook nog eens bagger codes post
dat is logisch.. $_POST wordt niet eeuwig onthouden. Wat je kan doen is werken met hidden fields of sessies
Er wordt geen fout weergegeven.
Van pagina 3 naar pagina 4 wordt de $_post niet doorgegeven.
Meer bepaald $_post['het'].

Pagina 4 is voor toetevoegen in de database... waar dus de $_post[] niet doorkomt.
Had even alles gepost, zodat men indien nodig alles kon terug vinden.

Het gaat dus over pagina 3 en pagina 4...

is op zich niet veel code (3 tot 4 items in het form per pagina)

[size=xsmall]Toevoeging op 11/02/2011 19:54:17:[/size]

@ Jasper: dit heb ik gedaan:d kan zijn dat ergens daar een fout ingeslopen zit, waar ik al duizend keer over gekeken heb...
heb zelf ook de(staat niet in de pagina's) echo "\$_post[] = ".$_post[] gedaan zodat ik kon zien of het degelijk doorkwam of niet
kijk het nog eens stap voor stap na.
PHP Jasper op 11/02/2011 19:59:24

kijk het nog eens stap voor stap na.

Ik zit er al een hele dag op te kijken...
Vandaar dat ik op php HULP om HULP vraag... Anders zou ik het probleem hier niet stellen he.

Vond het trouwens ook raar dat de pagina niet wilde laden door die checkboxen.... Ben ook maar een beginner hoor.
Kerel, jij denkt toch niet dat wij 14 pagina's code gaan doorzoeken.. ;)
Probeer gewoon pagina per pagina, je zal er wel komen :)

Wat bedoel je met pagina niet laden? Laad de volledige pagina niet of wordt er iets niet weergeven?
Niets werdt geladen... Soms blank, som 10 checkboxen (dus nog niet alles) soms minder soms alles...
Vanaf ik de checkboxen verminderde lukte het echter wel.

Ik kan begrijpen dat je geen 14 pagina's wilt lezen hoor. zal even de code nog eens verkleinen en zien of het dan nog gebeurd... zoja, post ik hier de laatste regels code en output
Ik zou die hidden fields er zowiezo uit slopen. Sla ze tussentijds op in een session. Gewoon per pagina de hele $_POST in een session zetten en ze pas op de laatste pagina controleren en verwerken.
Mark Coenen op 11/02/2011 20:06:53

Ik zou die hidden fields er zowiezo uit slopen. Sla ze tussentijds op in een session. Gewoon per pagina de hele $_POST in een session zetten en ze pas op de laatste pagina controleren en verwerken.

Ben zelf nog niet echt goed in php. Sessions kan ik nog niet, en voor de - normaal gezien 7 - 8 hidden fields... valt het denk ik toch nog te doen
Sessions is nu niet bepaald moeilijk.

Reageren