Ik heb op m'n website (www.laborwesepe.nl) last van iemand die de heletijd betekenis loze berichtjes achterlaat in m'n gastenboek in hij mailt ze via contact. kan ik dit laten ophouden door bijvoorbeeld alleen mensen uit nederland dit te laten lezen of heeft iemand een idee alvast heel erg bedankt
Tja, de simpelste (en vieste) oplossing is [google]captcha[/google].
Ik wil niet vervelend doen, maar afgezien van dat probleem klopt er van de site helemaal niets betreft scripten

Mocht je (vrijwillige) hulp nodig hebben dit te verbeteren, dan laat maar een pm achter
Ik weet dat er niet zo veel van klopt (was ook m'n eerste php verhaal) inmiddels weet ik al wat meer. alleen ik moet goed op fout afhandeling letten en niet overbodig veel gaan scripten. (www.stefantry.nl/hardware/for.php als je wil zou je daar (vrijwillig naar mogen kijken)
Ban systeem?
Thee boris op 01/03/2011 19:31:22

Ban systeem?

Dat werkt niet en is onzin.
dus de enigste oplossing zou dus toch captcha zijn? als er niks anders is zet ik dat er op.
Ik heb er ook last van op mijn forum (phpbb3). maar aangezien mijn site toch volledig in beta is laat ik ze maar joinen en delete ik alleen de outside links
Nee hoor. Captcha is niet de enige optie. Je kan bijvoorbeeld ook Askimet integreren. Of steeds alles verwijderen of... of... of...
Of een input maken en die niet zichtbaar is voor de gebruiker, een bot vult altijd alle velden in, dus als dat veld ingevuld is, is het een bot. Wat gebruiksvriendelijker dan een captcha.
Stefan groot op 01/03/2011 19:21:59

Ik weet dat er niet zo veel van klopt (was ook m'n eerste php verhaal) inmiddels weet ik al wat meer. alleen ik moet goed op fout afhandeling letten en niet overbodig veel gaan scripten. (www.stefantry.nl/hardware/for.php als je wil zou je daar (vrijwillig naar mogen kijken)

Ook je html is niet goed

betreft die pagina die wordt niet gevonden

Reageren