Hallo,

Ik ben nog niet zo lang bezig met PHP en ik kom op veel websites index.php?page=pagina tegen.

Ik zou dit ook willen,
wie kan mij vertellen hoe dit heet of hoe dit moet?

Alvast bedankt :) ,

Groetjes,
Jorg
PHP Jasper
Ik zeg dat zou van een cms kunnen zijn! Wat jij zegt is dus onzin omdat het al helemaal verkeerd is

Als ik het heb over $_COOKIE variabelen en daar een vraag over stel zeg je toch ook niet, dat kan van een login systeem zijn?
PHP Jasper
en roel, kom me maar helpen met die switch wat moet ik aanpassen?

Ik zou zeggen, lees even de basis van strings en constanten door. Want dit is van zo'n bedroeft laag niveau dat je dit echt niet mag vragen.
PHP Jasper
Ik ben hier ook begonnen en kreeg mijn scriptjes ook niet mooi op een bordje. En beginner moet inzet tonen anders geraak je er niet.

De beginner stelt een vraag over een technische naam die hij niet weet (get request). Hij vraagt niet om een script, nog een systeem, alleen een BEGRIP.
PHP Jasper
Voorbeeld van geen inzet:

Voorbeelden van geen inzet tonen om beginners te helpen:
PHP Jasper op 07/03/2011 20:11:45
Dit kan van een cms zijn.

Het kan ook van een formulier met $_GET waardes zijn.
Karl Karl op 07/03/2011 20:14:03
Wat meer leren?
Want als je niet weet hoe je die data kan halen kan je er ook niks mee.

Het hoeft niet perse met data ophalen te zijn een simpele echo kan ook.
PHP Jasper op 07/03/2011 20:23:08
ik zeg het toch cms (Contentmanagementsysteem)
Raadpleeg wel eerst een sql beginners handleiding en php beginners handleiding.

Welke sql/php beginners handleiding?
Noppes Homeland op 07/03/2011 20:29:40
Wel als je nu eens zelf nadenkt over de trefwoorden - technische termen - die bij je vraag horen en die intypt bij een zoekmachine, dan kom je vast wel meer te weten dan dat je nu in feite al behoort te weten.
Zorg eerst dat je basiskennis op nivo is, zolang dat niet het geval is kun je in feite ook geen vragen stellen. M.a.w. jij weet niet wanneer je met een kluitje het riet ingestuurd wordt..... - welke antwoorden je serieus moet nemen en welke niet -
Genoeg?

Reageren