Ik wil graag een cronjob maken die het veld status UPDATE in D wanneer de ingevoerde veld datum groter is als 5 weken. Ik dacht het op onderstaande manier te kunnen doen maar krijg een error, iemand enig idee wat ik hieronder hout doe?
$query="UPDATE aanmelding SET status = 'D' WHERE DATE_ADD(datum, interval +5 week) AS datum > NOW() ;
$result = mysql_query($query) or die ("FOUT1: " . mySql_error());
Ook goedemorgen, heftige reacties op een vraag of iemand gewoon wil kijken naar mijn query die met een fout melding komt, en als ik een dergelijke vraag stel zegt dat toch al genoeg over mijn kennis van sql... dus noppes dat hoef je mij niet uit te leggen dat ik daar weinig kennis van heb, maar ik heb wel zelf geprobeerd. In plaats daarvan kom je met een heel verhaal hoe het allemaal zou moeten zonder een echt antwoord, rijp voor de politiek dus. De groetjes
Voor diegene die mij gewoon even wil helpen hier onder de foutmelding
1300036740FOUT1: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AS datum < 1300036740' at line 1
$query = "UPDATE aanmelding SET status = 'D' WHERE NOW() - INTERVAL 5 week > datum";
$result = mysql_query($query) or die ("FOUT1: " . mySql_error());
En ik zal hem niet gaan toepassen in een cronjob maar zoals werd aanbevolen met een pagevieuw, ik bedank jullie voor het advies (al kan het best wat aardiger)