De gestripte variabelen sla ik op in de database. Volgens mij moet het veel makkelijk/handiger kunnen of is er één of andere functie voor. Vooral omdat de naam van de variabelen al in de tekst-file zitten.
waarom:
fopen
waarom via de url als het bestand rechtstreeks te opene is
op welke manieren kan je de data vanuit het weerstantion exporteren, want als je een seperator kunt gebruiken is dat ook veel makkelijkere te verwerken
[quote="Joris van Rijn op 27/03/2011 21:31:42"]
Ik zou gaan voor eval. Dan bespaar je het wehschrijven.
Neuh, eval is niet nodig...
Ik ben nu wel benieuwd wat precies deze data genereert.
[/quote]
De functie eval ken ik niet, zal eens kijken wat ik daarmee kan doen.
Even ter verduidelijking. De software van mijn weerstation stuurt elke 5 minuten de meest actuele meetgegevens naar de server. De variabelen in die file wil ik dus in de database opslaan, zodat ik daarmee queries kan doen om de gegevens weer te laten zien.
De vraag blijft, is er een makkelijker manier dan met het uitlezen van die substrings, zoals ik het nu doe....
?
Onbekende gebruiker
28-03-2011 10:55
Eval wil je niet gebruiken. Dat is gewoon niet nodig. Welke software heb je dan draaien op je weerstation?
echo "INSERT INTO table_name ($parameter) VALUES (\"$meting\")<br />\n";
$i++;
}
Ik gebruik Meteohub als koppeling tussen mijn weerstation en de website.
Na me daar ook wat meer in verdiept te hebben, blijkt dat je vanuit Meteohub bestanden automatisch kunt uploaden waarbij je zelf de opmaak bepaald. Kortom je kunt html en php bestanden maken vanuit die software. Bovenstaande dus eigenlijk niet eens meer nodig, alleen nog een cron draaiende krijgen....