Beste allemaal ik heb een vraagje over het meenemen van variabelen naar een volgende pagina.

Uit een database haal ik een rij namen op die worden gekoppeld aan o.a. enkele dropdownvelden. Deze velden krijgen een 'name' die wordt gehaald uit een variabele.

echo '<td><select name="Voertuig_'.$row['Pers_ID'].'">
				<option value="BR20-1">BR 20-1</option>
				<option value="TS22-1">TS 22-2</option>
				<option value="TS22-3">TS 22-3</option>
				<option value="MP22-1">MP 22-1</option>
				<option value="OPL1">OPL1</option>
				<option value="OPL2">OPL2</option>
				<option value="Overig">Overig</option>
			</select>';

$row['Pers_ID'] = dus uit een database opgehaald. Op deze manier krijgt elk veld een eigen naam.

Nu wil ik de keuze van elk veld meenemen naar een volgende pagina die een overzicht toont van alles wat is ingevuld.

Ik heb dat als volgt geprobeerd:

<?
session_start();
?>

in het basis formulier samen met

<form action="test.php" method="post">

in test.php heb ik dan geprobeerd met

<?
session_start();
?>

en

<?
$aFormulierVelden = array('SrtAct','Omschr','Bdag', 'Buur', 'Voertuig_'.$row['Pers_ID']');
?>

de waarden van de velden mee te nemen.
Dat lukt dus niet voor Voertuig_'.$row['Pers_ID']

Ik heb ook geprobeerd de waarde van Voertuig_'.$row['Pers_ID'] in een nieuwe variabele te krijgen maar ook de waarde daarvan blijft geen resultaat geven met $_SESSION.

Heeft iemand een idee?
misschien moet je dan:

<?php
//hier dan het script
?>
<form method="post" action="test.php">
<input type="hidden" value="<?php echo Voertuig_'.$row['Pers_ID'].' ; ?>" name="iets?">
<input type="sumbit" name="sumburito">
</form>

met mijn site heb ik het wel zo gedaan met hidden
maar... ik ben beginner :) dus als ik het totaal fout doe niet boos worden :)
Ga je database normaliseren. Dit klopt niet.
Let ook niet op wat Maarten Heijden zegt, dat is ook zo fout als het maar kan.
Karl help die jongen of houd alsjeblieft je mond, ik word zo ziek van jouw negatieve commentaar altijd.
Bart Pasmans op 12/04/2011 16:06:33

Karl help die jongen of houd alsjeblieft je mond, ik word zo ziek van jouw negatieve commentaar altijd.

Maar het klopt wel...
Dat voertuigen gedoe moet waarschijnlijk nog weer naar een andere tabel (met eventueel een koppeltabel).
Dat wat Maarten zegt is de grootste flauwekul waar ik niet eens op in wil gaan (zie kleurtjes).
Karl Karl op 12/04/2011 16:09:38

[quote="Bart Pasmans op 12/04/2011 16:06:33"]

Maar het klopt wel...
Dat voertuigen gedoe moet waarschijnlijk nog weer naar een andere tabel (met eventueel een koppeltabel).
Dat wat Maarten zegt is de grootste flauwekul waar ik niet eens op in wil gaan (zie kleurtjes).
[/quote]

potverdorie zeikneus houd daar mee op !

ik zeg dat het fout kan zijn dus als je het zelf niet beter kan donder op dan
Maarten heijden op 12/04/2011 16:28:58

[quote="Karl Karl op 12/04/2011 16:09:38"]
[quote="Bart Pasmans op 12/04/2011 16:06:33"]

Maar het klopt wel...
[/quote]

potverdorie zeikneus houd daar mee op !

ik zeg dat het fout kan zijn dus als je het zelf niet beter kan donder op dan
[/quote]

Nee?
Ik zeg toch dat het fout is. Jij geeft zelf aan dat het fout kan zijn. Ik bevestig dit. Dan is de cirkel rond lijkt mij.
Ik ga er niet verder op in omdat het een simpele echo is. Als je die niet kan, dan kan je beter misschien eerst helemaal stoppen en dan opnieuw beginnen met php leren? Het eerste wat je over het algemeen leert is hoe je "Hello World!" op het scherm kan plaatsen.
ten eerste ik krijg de pest aan de hello world

en ik heb een eigen leden systeem wat met dit werkt

je kon aardiger zijn
Je kunt wel een leden systeem schrijven maar niet een simpele var?
Maarten heijden op 12/04/2011 16:44:28

ten eerste ik krijg de pest aan de hello world

Ja, blijkbaar ben je nog niet eens op dat niveau aanbeland.

en ik heb een eigen leden systeem wat met dit werkt

Ik wil niet weten hoe (of het überhaupt) werkt. Vertel maar waar het is, dan weet ik zeker dat ik mij daar nooit ga aanmelden.

je kon aardiger zijn

Oh ja, de boel moet weer verbloemd worden? Zal ik je ook nog maar een kusje geven op je hoofd? Die zal nu wel pijn doen hé, arme Maarten.
Beste php-ers. Jammer dat mijn vraag nu dreigt te ontaarden in een vete.
Ik heb al wat rond geneusd op het forum en had al gezien dat Karl niet altijd genuanceerd is in zijn antwoorden. Op zich geen probleem hoor als hij vervolgens met een goed antwoord komt.

Ik ben beginner en sta open voor alle aanwijzingen die bijdragen aan een oplossing van mijn probleem en een verrijking van mijn kennis over php. Daarvoor is dit forum volgens mij bedoeld.

Dus Karl, laat je eens van je beste kant zien en vertel welke oplossing jij zou kiezen!!

@Maarten: bedankt voor je bijdrage, ik ga er eens naar kijken. Als er een betere oplossing is, die ik hier dus nog niet heb gezien, dan hoor je het van me.

We zijn op dit forum om elkaar te helpen niet waar?

Reageren