Waarom heeft php alleen 'get_current_user' voor local gemaakt (Alleen de hosters naam) waarom niet de bezoekers naam? dat zou handiger zijn om mensen te verbannen van je website, omdat de meesten wel weten hoe ze hun IP moeten veranderen (proxy)
is er haast geen mogenlijkheid meer om mensen te verbannen,
heeft er iemand een optie om toch door een proxy heen te lezen wat het IP is of een andere optie wat wel erg goed is.
En ook al zou iedere computer een uniek ID hebben. Wie zegt dat de juiste persoon erachter zit?
Marco Bos op 06/05/2011 16:10:09

Dat klopt, maar amateurs kun je wel makkelijk blokkeren...

Als jij gewoon zorgt dat alles veilig en in orde is heb je van amateurs al helemaal geen last.
Ja maar, het ging erom dat ik nu in BETA categorie zit dus heb ik er nog best wel veel last van...
En het probleem daar van is? Je kunt beter de oorzaak van de problemen oplossen dan tijd liggen verknoeien met het inperken van de gevolgen.
Ik verban altijd op cookies en op ip, sommige bezoekers veranderen hun ip en de cookies staan er dan nog in en die zien ahw dat is die en die en word die weer geblokt.

Verder alles is te omzeilen
Bart Wout op 06/05/2011 17:00:53

Ik verban altijd op cookies en op ip, sommige bezoekers veranderen hun ip en de cookies staan er dan nog in en die zien ahw dat is die en die en word die weer geblokt.

Verder alles is te omzeilen

Zou je een voorbeeld kunnen geven over verban met chookies?
LET OP! De gebruiker moet de pagina waar deze regel op staat uitvoeren. Je kan niet via een Admin pannel of wat dan ook de cookie naar de persoon in kwestie sturen.

<?php

# Hacker bannen voor een voor een uur.

setcookie("banned", 'Hacker, ga iemand anders pesten A.U.B.', time() + 3600);

?>

<?php

# Controleren of de gebruiker welkom is JA of NEE.

if(isset($_COOKIE['banned'])){

// De gebruiker is niet welkom.
}

?>
leuk, dan verwijder je je cookie en je kan er weer op...
Dan gebruik je toch dit, muhahahaha:
http://samy.pl/evercookie/

Niet echt een goede oplossing in mijn ogen..

Je kan niet via een Admin pannel of wat dan ook de cookie naar de persoon in kwestie sturen.

Gebruiker in database markeren als banned, en dan een cookie plaatsen.
Maar goed, cookies zijn niet de oplossing om mensen te verbannen. Gewoon IP's/hostnames of mailadressen/domeinen blokkeren.
Ja oke, dus stel ze worden verbannen, en ze komen op de verbannen pagina, en dan insert je die cookie, en als ze met een andere ip komen, komt de cookie in actie?

Edit:

Nar isset cookie, kun je de cookie toch ook echoèn, omdat hij een value invulde?

Reageren