Beste,

ik heb spam in mijn gastenboek, nu zijn hiervoor een aantal oplossingen...
- Gastenboek weg of Captcha class
maar ik vind ze beiden niet echt geschikt, dat gastenboek is gewoon handig voor referenties van klanten, en die captcha is niet echt klantvriendelijk.

Hebben jullie een andere oplossing hiervoor?

Gr, milo
Een simpele vraag zoals:
1 met 1 maakt samen:.....

Als je vermeld dat dit bedoeld is om automatische posts tegen te gaan, hebben ze heus wel begrip.
Je kan zeggen het is niet echt klantvriendelijk, eens. Maar ik ben het ook eens met Aar. Tegenwoordig is het al bijna normaal dat als je ergens wat plaats (waar je niet hoeft in te loggen) er een Captcha beveiliging bij zit. Als ze jou een goede referentie willen geven zullen ze echt niet vallen over dat ene regeltje captcha (denk ik).
Ik hoorde dat een dmv css verborgen veld het al tegen zou moeten kunnen gaan, maar blijkt van niet, doe ik iets fout?
Je kunt misschien een databasetabel maken met de tijden en ip adres... en dan binnen een x aantal minuten mag die niet weer posten...

Of je doet dit met een cookie.

Als je het de mensen een klein beetje moeilijk maakt zullen ze het niet leuk meer gaan vinden dacht ik zo.
Je kan ook het ip adress opslaan en zorgen dat als de post minder dan 5 minuten geleden is verzonden de post anuleren.
Al eens gekeken naar akismet?

Sessions of cookies lijken me geen optie, cookies kun je zelfs uitzetten.
Als je het met sessies doet kan de spambot alsnog altijd een eerste bericht plaatsen.

Zelfde met een oplossing op databaseniveau.
Erik, vergeet niet dat een sessie bij de client word opgevangen door cookies, dus ook sessies zijn te omzeilen..
Akismet!

Werkt prima en de eindgebruiker heeft er geen last van.
Moe BE op 26/05/2011 13:13:59

Akismet!

Werkt prima en de eindgebruiker heeft er geen last van.

maar kost wel op zijn minst 5$

Reageren