Hallo allemaal,

Ik heb een website waar je feeds kan inladen van bijvoorbeeld Neckermann.
Nu krijg ik de volgende fouten als ik deze feeds wil inladen:

import van lijn 3848 was succesvol
import van lijn 3849 was succesvol
Er is een fout opgetreden bij de import van lijn 3850: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '', '86517297', '29.95', '0', 'Direct leverbaar', 'Weber dekselhouder', 'http://c' at line 1import van lijn 3851 was succesvol
import van lijn 3852 was succesvol

Nog meer:
import van lijn 6740 was succesvol
import van lijn 6741 was succesvol
import van lijn 6742 was succesvol
Er is een fout opgetreden bij de import van lijn 6743: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '', 'Dit Present Time (PT) memobord is tegelijkertijd een complete magnetische we' at line 1import van lijn 6744 was succesvol
import van lijn 6745 was succesvol
import van lijn 6746 was succesvol

en dit:
import van lijn 10305 was succesvol
import van lijn 10306 was succesvol
Er is een fout opgetreden bij de import van lijn 10307: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'set van 2)', 'http://clicks.m4n.nl/_c?aid=28544&adid=667496&_df=true&turl=http%3' at line 1import van lijn 10308 was succesvol
import van lijn 10309 was succesvol
import van lijn 10310 was succesvol
import van lijn 10311 was succesvol
import van lijn 10312 was succesvol
import van lijn 10313 was succesvol

Wat ga hier mis?
Ik heb zo´n donkerbruin vermoeden dat je geen mysql_real_escape_string() gebruikt om gegevens veilig in je database te krijgen. De fout lijkt mij overigens erg gemakkelijk te achterhalen (tenzij je geen Engels kunt)....
Ik kan helaas niet zo goed engels nee
Kwestie van even je sql-string (die je in je mysql_query()) even echo'en in je foutafhandeling. Dan zie je precies de opdracht die hij probeert uit te voeren.
Hoi Aar,

Ik heb dit script gekocht van iemand anders dus snap niet precies wat je bedoeld omdat ik niet zoveel verstand heb van php. Hoe kan het zo zijn dat maar een oaar imports verkeerd gaan?
Script is niet goed.

Zoals eerder vermeld, mysql_real_escape_string ontbreekt waarschijnlijk.

Aar bedoelt dat er ergens iets gebeurd à la:

$query = 'INSERT INTO blabla'; // Query opbouwen. Ik ben lui
$result = mysql_query($query);
if(!$result)
{
echo mysql_error();
}

Daar kan je dan ook $query echo'en. Maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe dat script is opgebouwd.
Thnx Karl :-)

Even het geheel:

$query = 'INSERT INTO blabla'; // Query opbouwen. Ook ik ben lui.
$result = mysql_query($query);
if(!$result)
{
echo "Fout op lijn: ".$query."<br />"; 
echo mysql_error();
}

[/code]
Sorry mischien een hele domme vraag maar licht het nou aan het script die ik invoer m4n script of aan mij website script?
Leroy schouten op 18/06/2011 18:38:58

Sorry mischien een hele domme vraag maar licht het nou aan het script die ik invoer m4n script of aan mij website script?

Leer Nederlands.
Leroy schouten op 18/06/2011 18:38:58

Scripts geven geen licht.
Ik vind dit echt kinderachtig! Wat kan ik er aan doen dat ik dyslectie heb? Jullie weten zelf ook wel wat ik met het woordje licht bedoel!

Reageren