Ik begin PHP nu al redelijk onder de knie te krijgen en ik wil graag een tweede taal oppakken terwijl ik verder vorder in PHP. Nu zat ik zelf over Javascript of Python te denken.
Ik heb wat rond gegoogled en python klinkt zeer interessant. Met de tijd is het doel om uiteindelijk beide talen te leren maar ik wil beginnen met de eerste die het meest nuttig is voor grootschalige projecten.
Ikzelf zit dus aan Python te denken. Nu vraag ik mij af of iemand veel ervaring met python heeft en mij kan vertellen hoe moeilijk het is om python te leren tegenover PHP.
Aangezien ik niet kon kiezen heb ik van beide 3 boeken besteld, ik zal de meeste tijd investeren in python terwijl ik langzaam javascript leer. Bedankt voor alle nuttige reacties.
Javascript of Python? Zoiets als leren voor auto spuiter of auto monteur.
@Dillen, ZEND leren? Ga je dan de bedrijfsresultaten uit je hoofd leren? ZEND is een bedrijf dat veel doet. Ik vermoed dat je Zend Framework bedoelt. Ook een reden of alleen omdat het leuk klinkt?
Als je voor mobiele devices wilt werken kun je ook kijken naar bijvoorbeeld PhoneGap ( http://www.phonegap.com/ ) dat kun je naar verschillende devices exporteren (Android, iOS, Symbian etc)
Je moet kiezen wat je zelf het fijnste / interesantst / leukste lijkt dan leer je het ook sneller.
[offtopic]Pas geleden android apps te proberen schrijven. Maar toen bleek dat AVD te groot was( paste niet op het scherm haha. ) en er ook nog eens geen scrollbar op zat . Dus maar mee gestopt[/offtopic]
?
Onbekende gebruiker
27-06-2011 11:56
TJVB tvb op 27/06/2011 11:41:23
Javascript of Python? Zoiets als leren voor auto spuiter of auto monteur.
@Dillen, ZEND leren? Ga je dan de bedrijfsresultaten uit je hoofd leren? ZEND is een bedrijf dat veel doet. Ik vermoed dat je Zend Framework bedoelt. Ook een reden of alleen omdat het leuk klinkt?
Als je voor mobiele devices wilt werken kun je ook kijken naar bijvoorbeeld PhoneGap ( http://www.phonegap.com/ ) dat kun je naar verschillende devices exporteren (Android, iOS, Symbian etc)
Je geeft zelf al het antwoord, lijkt me toch vrij duidelijk? Tuurlijk heeft het een reden, anders zou ik het niet gaan leren. Ik wil me meer verdiepen in het object georienteerd programmeren.
Het is niet zo dat als ik iets hoor dat ik dat zomaar ga leren gewoon omdat het leuk klinkt. Ik ga me er natuurlijk eerst in verdiepen. Heb gekeken naar de code-guidelines en wat documentatie doorgelezen. De volgende stap is programmeren in het Zend Framework.
...
Je geeft zelf al het antwoord, lijkt me toch vrij duidelijk? Tuurlijk heeft het een reden, anders zou ik het niet gaan leren. Ik wil me meer verdiepen in het object georienteerd programmeren.
Het is niet zo dat als ik iets hoor dat ik dat zomaar ga leren gewoon omdat het leuk klinkt. Ik ga me er natuurlijk eerst in verdiepen. Heb gekeken naar de code-guidelines en wat documentatie doorgelezen. De volgende stap is programmeren in het Zend Framework.
Misschien wilde je wel weten hoe Zend Guard werkt of de Zend Cloud, dat zou toch kunnen?
Zend Framework is nogal groot en lang niet voor alles nuttig, daarom vraag ik waarom ZF. Er zijn nog veel meer Frameworks. ZF is soms zoiets als een busje van het klussenbedrijf meenemen terwijl je weet dat je alleen een Ikea kast in elkaar hoeft te zetten. Te veel en te zwaar.
?
Onbekende gebruiker
27-06-2011 12:11
TJVB tvb op 27/06/2011 12:05:35
[quote="Dillen Meijboom op 27/06/2011 11:56:35"]
...
Misschien wilde je wel weten hoe Zend Guard werkt of de Zend Cloud, dat zou toch kunnen?
Zend Framework is nogal groot en lang niet voor alles nuttig, daarom vraag ik waarom ZF. Er zijn nog veel meer Frameworks. ZF is soms zoiets als een busje van het klussenbedrijf meenemen terwijl je weet dat je alleen een Ikea kast in elkaar hoeft te zetten. Te veel en te zwaar.
[/quote]
Oke nou sorry, ik dacht dat je iets anders bedoelde..
Welk Framework zou jij aanraden om eerst te leren? Zend Framework is alleen wel handig voor mijn opleiding aangezien we in het 3e leerjaar er mee moeten werken..
Welk Framework zou jij aanraden om eerst te leren? Zend Framework is alleen wel handig voor mijn opleiding aangezien we in het 3e leerjaar er mee moeten werken..
Mijn voorkeur gaat uit naar CodeIgniter. Eén van de snelste frameworks. Het is daarnaast ook makkelijk te leren dankzij een zeer goede documentatie (en omdat het niet te groot/te klein is).
Ik raad je symphony aan, heerlijk om mee te werken! En TJVB, ik gebruik zelf ook Zend Framework, vooral op het werk. Voor grote projecten is het toch echt lekker werken!
Maar goed, weer ontopic. Ik zou zelf voor C# gaan.