Hallo, ik heb een database onafhankelijk muziek overzicht gemaakt, die vanuit de directory 'Muziek2' alle muziek bestanden haalt en deze geordend op de site laat zien.
Ik maak in dit geval gebruik van localhost (127.0.0.1) met XAMMP.
Hoe kan ik, als het liedje het einde bereikt, het laten doorschakelen naar een ander liedje:
Ik kan nu beginnen over www.getid3.org maar volgens mij denk je te moeilijk.
Je kunt middels iedere simpele muziek speler (bijv. http://flash-mp3-player.net/players/multi/generator/) een aantal nummers erin zetten die je kunt aangeven via een variabele of RSS feed zoals gegeven voorbeeld.
Je hebt je speler nu en het enige wat je nu nog moet doen is de juiste PHP code schrijven waarmee je de nummers uit je database haalt en wegzet in een variabele of RSS feed.
zoals ik al zei maak ik gebruik van een database onafhankelijk muziekoverzicht, die de muziekbestanden direct uit een map leest. De bedoeling is dat wanneer ik de muziekbestanden d.m.v. een foreach uit de map haal, die bestanden allemaal automatisch een id krijgen toegewezen, wat niet zo moeilijk is.
Voorbeeld:
Het liedje is 20 seconden, wanneer het 20 seconden bereikt gaat hij automatisch over naar het volgende liedje.
Ik zou hem inderdaad in die looping steeds <param name="mp3" value="lied"/> kunnen laten doen, zodat ik alsnog mijn doel bereik.
Maar dit is denk ik niet de beste media speler wanneer ik het over 300+ liedjes heb.
Check die link in mijn vorige bericht. Daarmee kun je dus met RSS bestanden werken. Je hebt het steeds over seconden, maar daarmee zit je dus helemaal niet als je gebruik maakt van een flash audio player waarbij je een playlist kunt aangeven.
Ik wil niks doen met handmatige muziek administratie.
Ik wil gewoon dat wanneer ik de muziek in een map sleep, dat deze automatisch wordt weergegeven op mijn muziekoverzicht, wat nu ook zo is.
De hele reden dat ik dit topic heb aangemaakt is of iemand weet of er een soort van maniertje is om een liedje aan het eind gelijk door te schakelen.
ID3 was volgens mij alleen voor het informatie verkrijgen over muziek, hoe zou ik dit kunnen toepassen in mijn probleem?