Eventjes geleden kwam ik hier met vragen voor een groot project. Ondertussen ben ik een half javascript boek verder en ook enkele database ontwerpen. En ben ik tot de conclusie gekomen dat het project iets te hoog gegrepen is. Vandaar een oefenprojectje. Zelfde onderdelen, maar minder.
Boardit
Online prikbord. Geschikt om online notities/foto's en documenten te groeperen.
De projecten kunnen dus meerdere foto's bevatten, maar ook documenten of online notities. Of een logboek.
Even mindmappen kwam ik op het volgende beperkte beeld.
Een typische gebruikservaring kan zijn.
+ Inloggen
+ nieuw Item aanmaken
+ titel, onderwerp, omschrijving, keywords toevoegen
+ subitem toevoegen, bijvoorbeeld een afbeelding.
+ Item plaatsen op het prikbord.
+ Uitloggen
Een typische lezerservaring kan zijn.
+ Naar de pagina toegaan.
+ klikken op een project
+ inhoud bekijken, projectomschrijving/bijgevoegde documenten/foto's/etc
+ verder kijken
Database opzet:
Ik heb al een basis opgezet voor de database. Wat vinden jullie ervan? Ben overigens niet van plan om het in access te maken, maar voor het offline werken vind ik access wel prettig voor ontwerpen.
Mag ik in dit topic alle ontwikkelingen en vragen stellen, of moet ik verschillende topic's aanmaken?
?
Onbekende gebruiker
03-07-2011 12:45
Misschien nog wat meer lezen over databases? Het 'ERD' (kuch) wat je toont is echt niet voldoende.
@Karl Karl: Ja nu je het zegt zie ik het in. Toch vind ik het fijn als je wat genuanceerder kan reageren. Toelichting waarom je iets vindt bijvoorbeeld. Hoe je denkt dat het beter kan.
?
Onbekende gebruiker
04-07-2011 22:26
Joeri de Man op 04/07/2011 22:23:06
@Karl Karl: Ja nu je het zegt zie ik het in.
Mooi.
Toch vind ik het fijn als je wat genuanceerder kan reageren.
Ik wijs je alleen opiets.
Toelichting waarom je iets vindt bijvoorbeeld.
Nou je geeft aan dat je dingen hebt geleerd, dus wijs ik je op iets wat je beter had kunnen leren.
Hoe je denkt dat het beter kan.
Euhm, nee, dat mag je zelf uitzoeken.
Kan je wel helpen. Klik dan maar op mijn profiel en lees daar.
Ik heb je alweer een stap vooruit geholpen.
De volgende stap moet je zelf doen.
Net als lopen.
Eerst kruipen.
Dan opstaan.
Dan lopen.
Dan fietsen. Dan op je bek pleuren en onder een bus en vrachtauto komen en dood gaan.
Aangezien het mij nu even niet lukt om onder deze moeër een reactie te plaatsen die ik het erboven. Hier is helemaal geen spraken van een doodwens van iemand, het is alleen een bepaalde kijk op de wereld, die aangeeft dat je Zelf duinen moet doen die misvorm niet altijd lukken.