ik weet dat hier al veel topics over zijn, maar krijg niet het juiste antwoord ervan..
ik heb een nieuwsscript die ik wil gebruiken in mijn index pagina, als ik hem zo draai doet die het gewoon, maar wanneer ik hem wel includen in me index pagina
<?
include("nieuws/index.php");
?>
heb ook al ./ en / en ../ geproneerd maar krijg bij alles de errors
Warning: include(www.hemmerworks.nl/nieuws/libs/include.inc.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/index.php on line 2
Warning: include() [function.include]: Failed opening 'www.hemmerworks.nl/nieuws/libs/include.inc.php' for inclusion (include_path='.:/opt/RZphp5/includes') in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/index.php on line 2
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/index2.php:7) in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/index.php on line 3
maar krijg elke keer soort gelijke errors..
ik denk dat het probleem is omdat in het nieuwsscript ook de code include wordt gebruikt.. maar hoe moet ik dit aanpassen???
ja das het rare hij bestaat wel,
ik denk alleen omdat er een dubbele include inzit dat die daarom niet de goeie directory pakt.. maar ik heb alle soorten al gebruikt..
als je een bestand include die in een andere map staat, moeten eventuele includes/requires die in dat bestand staan aangeroepen worden alsof het bestand in de bronmap staat.
Voorbeeld:
in index.php: include 'nieuws/a.php';
in a.php: include 'x.php';
Dan moet x dus in de hoofdmap zitten, niet in de map nieuws
[size=xsmall]Toevoeging op 13/07/2011 14:10:00:[/size]
dan zou ik dus alle include bestanden van het script naar de bronmap moeten verplaatsen.. of is daar een speciale code voor dat ik ze kan laten staan waar ze nu staan?
Nee je hoeft de bestanden van het script niet naar de bronmap te verplaatsen. Wat je wel kunt doen, is de paden naar de bestanden die geïnclude moeten worden, vanaf de document root specificeren.
Dat is precies waar $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] handig voor is, aangezien die variabele het absolute pad naar je document root geeft. Vanaf daar kun je dus verder gaan bouwen. Bijvoorbeeld:
<?php
$pad = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'nieuws/include.php';
?>
Controleer eerst even wat de inhoud van die $_SERVER variabele is (door hem ergens te echoën) en kijk dan vooral of hij al eindigt met een /.
dan zou ik dus alle include bestanden van het script naar de bronmap moeten verplaatsen.. of is daar een speciale code voor dat ik ze kan laten staan waar ze nu staan?
Je zou er een absolute link van kunnen maken (dus met http: etc ervoor)