Ik vind het heerlijk om met mijn PDA, en straks met mijn iBook in de tuin te kunnen internetten. Ik heb nog ontvangst als ik bij de buren ben, of midden op straat. En dat is best handig.
(Maar doen moet wel eerst de router weer zijn gefixed, want nu moet ik dus verbinding maken met een accesspoint die zo ver weg staad van mijn kamer, dat de verbinding om de 5 minuten weg valt)
Wat bij mij het grootste probleem is, is dat alle linuxdistro's die ik heb geprobeerd niet overweg konden met mijn kaart, en ik dus geen internet had. Daarom zit ik nu nog steeds op windows.
Maar dat kan niet als je wired lan hebt.
IK kan ook in de hele straat internetten, ik kan zelfs op school en in de stad internetten, omdat er hier zoveel mensen wonen die hun wlan open hebben staan.
Maar dat kan niet als je wired lan hebt.
IK kan ook in de hele straat internetten, ik kan zelfs op school en in de stad internetten, omdat er hier zoveel mensen wonen die hun wlan open hebben staan.
Tja ik (bijna (kheb over paar maanden mn laptop)) ook.. Heel jammer.. Aangezien je altijd hackers enzow hebt (ik ook, alleen beetje noobbie) komen ze zow in je netwerk. Dit is heel jammer als je bijv. gebonden zit aan een datalimiet, dan kan iedereen dat ff opmaken voor je... Dus mijn tip: Don't do it...
Ik zou gewoon met draaden werken,
je haalt veel hogere snelheden en je kunt ze inderdaad mooi wegwerken.
Ik heb de kabels onder de plinten weg gewerkt en je ziet er niks meer van.
en met kabels kun je veel hogere snelheden halen van wel 100mbits ( 12.5MB p/s ) en 1000mbits ( 125MB p/s )
terwijl je bij een draadloze verbinding al gauw wat snelheid verliest, en als je een kwaliteits netwerk wilt ... moet je toch echt voor kabels gaan.
?Onbekende gebruiker
29-05-2005 16:45
Mitch schreef op 28.05.2005 23:00
Meer luxe hier ^^
Kzit via 'n 100Mbit lijn aan 'n router vast.
En via 'n 1000Mbit lijn direct aan 'n andere PC :)
Nix draadloos, draden kun je namelijk wegwerken ;)
Ik heb tegenwoordig ook 100Mbit en draadloos maar geef mij toch maar die 100. Kabels zijn gewoon betrouwbaar en gaan veel sneller op grotere afstand.
En ja beveiliging, een kabel kan door geknipt worden en dan afgetapt, draadloos zit gewoon in de lucht maar als je hebt beveiligd is het toch gewoon beveiligd en het word vast wel weer eens gehackt.
ik heb hier nu met mijn iBook en men pa zen pc samen een Airport Extreme (802.11g) netwerkje opgesteld, en ik heb in heel het huis geen problemen van ontvangst, kan zelf halverwege in onze grote tuin (accespoint staat aan ander kant van huis).
let wel bij beveiligen van netwerk, dat je best WPA gebruikt ipv WEP (indien mogelijk)