Hallo,

Mijn mobiele telefoonabonnement verloopt binnenkort. Nu zit ik me af te vragen of ik straks een mobiel internet abonnement zal afsluiten. Ik heb nog nooit een mobiel internet abonnement gehad en heb altijd gezegd dat ik dit niet ga nemen omdat ik er toch niet veel mee ga doen en het best duur is. Maar steeds vaker hoor ik mensen om me heen zeggen dat het heel erg handig is. Dus mijn vraag is... wie heeft er internet op z'n mobiel en vind je het de moeite waard (en waarom)?

Verder vraag ik me ook af als je internet op je mobiel hebt of je dan bijvoorbeeld een virusscanner moet installeren (net als op je computer) of hoeft dat niet?

Alvast bedankt voor de reacties!
Je moet even kijken waar je prioriteiten liggen. Als je voornamelijk veel belt/smst en internet echt als bijzaak ziet, is dat telfort abonnement zo gek nog niet. Als je verwacht wel veel internet te gaan gebruiken, i.e. als je een telefoon als de iPhone/HTC/Blackberry hebt, kun je misschien beter een iets duurder abonnement afsluiten.
Hmmm, ja... ik moet ook nog een nieuwe telefoon :-/

Ik zit te wachten op de sony ericsson xperia mini pro, maar die is nog niet verkrijgbaar. Geen hele grote telefoon, maar je kan er wel veel mee... ook internetten :)
Android als besturingssysteem zo te zien? Dan zou ik persoonlijk gaan voor een iets ruimer internet abonnement, vooral als je veel onderweg bent en je dus geen beschikking hebt over wifi...
Oké... heb je nog een suggestie toevallig voor een niet al te duur abonnement?
Betaal nu ongeveer 20,- per maand voor 500 belminuten en 100 smsjes. Ik wil eigenlijk niet heel veel meer geld kwijt zijn dan... Qua smsjes kom ik denk ik met 50 ook wel toe, maar qua belminuten wil ik niet té veel inleveren.
Hmm, je zult denk ik een beetje moeten zoeken op internet. Heb niet zo 1,2,3 een goede suggestie omdat ik al jaren bij T-Mobile zit en eigenlijk nooit gedacht heb aan overstappen :-)

Let alleen wel op onder welke voorwaarden je een abonnement afsluit. Als je bijvoorbeeld nu bij T-Mobile afsluit zou je even moeten verifieren of dat onbeperkt internet van bijvoorbeeld de i-abonnementen tijdens je abonnementsduur gewijzigd kan worden ;-)
Inderdaad... dat zou ik ff moeten checken. Ik zal wel eens wat gaan rondneuzen. Misschien moet ik wel overstappen op Ben ofzo.... thanks so far!
Mensen... inmiddels is de telefoon die ik op het oog heb verkrijgbaar. Dus die hoop ik binnenkort te gaan aanschaffen. Maar nu nog steeds het dilemma of ik er dus internet bij moet nemen. Wat ik in ieder geval wil voorkomen is dat ik ineens geld moet gaan bijbetalen voor m'n internet gebruik. Ik denk dus dat ik het beste naar een soort onbeperkte bundel kan kijken.

Nu vraag ik me af of iemand een website weet waar je makkelijk internetbundels met elkaar kunt vergelijken en waar je dus makkelijk kunt zien welke internetbundels onbeperkt zijn. Iemand een idee?
Heb zelf ook Smartphone, maar heb nog nooit gebruik gemaakt van het betaalde internet. WiFi daarentegen... Lekker thuis vanuit mijn bed, bij vrienden, bij familie... Als je op vakantie gaat ook vaak wel wat in de buurt te vinden, openbare locaties etc...

Ik denk eerder dat je de vraag moet stellen wil/moet ik constant via internet bereikbaar zijn of tussendoor is even op een WiFi netwerk?
Ik heb geen draadloze router... dus hoe kom ik dan zomaar op een gratis wifi? :-s
De buren, bij familie, openbare plaatsen... Dat je bij je thuis geen draadloos hebt lijkt me dan ook geen ramp. (Je kan overigens soms wel internet sharen over bluetooth)

Reageren