Ik heb nu de website:
test.digitaly.nl.
Daar kan je je eigen site maken..
Maar nu wil ik het dus zo doen, dat in het supdomein sites.digitaly.nl mappen komen met de gebruikersnaam van het lid.
Daarin komt dan de standaard index, die de pagina's uit database ophaalt.
Maar wie weet hoe ik vanaf test.digitaly.nl mappen aan kan maken in sites.digitaly.nl en daar een standaard bestand in kan zetten?
Ik krijg de volgende foutmelding:

Warning: touch(): Utime failed: Permission denied in /home/kb/public_html/kidsbreakfull/aanmelden.php on line 101

En gebruik dit:

$dir = '/home/var/www/sites/';
$dir.= $gebruikersnaam;
if (ftp_mkdir($conn_id, $dir)) {
echo "\n";
} else {
echo "U kunt geen sites maken, neem contact op met de webmaster!\n";
}

// close the connection
ftp_close($conn_id);
$FileName = $dir;
if (touch($FileName)) {
echo "";
} else {
echo "Fout opgetreden, neem contact met webmaster op!";
}
de dir waarin je 'm stopt moet waarschijnlijk world writable zijn. dus 766 aan chmod.
Zelf als het 766 chmod heeft, blijf ik:

Warning: touch(): Unable to create file /home/var/www/sites/testter/index.php because Permission denied in /home/kb/public_html/kidsbreakfull/aanmelden.php on line 107

Krijgen....
het zou best weleens kunnen dat je gewoon je home dir niet uitmag op die server
je probeert namelijk vanaf
/home/kb/ <-- jouw homedir
naar /home/var/www/sites/testter/ te schrijven, ik denk dat het daar fout gaat
Meestal zou die dan een andere foutmelding dr bij geven, permission denied komt meestal vanaf het filesystem en heeft dus direct betrekking op de permissies daarvan:

o Owner
o Attributes (CHMOD instellingen)

Dit kan heel goed: want eerst maak je via ftp (wordt over het algemeen door een suid wrapper gegooit en heeft daarom de uid van de eigenaar van de dir. Echter, PHP draait onder de uid van de apache. CHMOD daarom via ftp die dir 777 of 666. Let wel: dit is een compleet verkeerde actie die ernstige veiligheidsfouten met zich mee kan brengen.
Uiteindelijk (na veel moeite) is het toch gelukt.
Het bestand is aangemaakt, en het werkt :)
Allemaal bedankt!
Wat was de oplossing?
Had verkeerde CHMOD.
Staat nu op 777, hij maakt het bestand aan, en hij zet er de benodigde data in.

Reageren