Beste,

Ik heb voor een website reeds een script in php, welke de gegevens verwerkt middels post, die ingevuld dienen te worden op een contactformulier op de website.

Maar, het lukt mij niet het formuliertje te maken, en de gegevens daar vanuit te sturen naar het script.

Wie kan mij helpen? Het heeft namelijk nog al haast :S
hetzelfde geld voor function smsdelivery
Ej ja, daar staat nu een haakje i.p.v. accolade.

Dank je wel voor je hulp.

De pagina na het invullen van het contactformulier zegt nu: ano message. Hoe kan het dat het ingevulde bericht in het contactformulier (zie onder php), het bericht niet laat verwerken door het script?

<FORM METHOD="post" TARGET="_blank"
ACTION="http://www.mobileways.nl/NL/message_delivery_script.php">;

Je naam:<INPUT NAME="NAAM" SIZE="45"><br>Gsm nr:&nbsp;

<INPUT NAME="GSMNUMMER" SIZE="45" input name="SNR"> <br><br><br>Je bericht<br><br>

<INPUT TYPE="hidden" NAME="required_fields" VALUE="NAAM, GSMNUMMER">

<TEXTAREA NAME="Je Bericht" ROWS="3" COLS="45" input name="MSG">
</TEXTAREA>&nbsp;&nbsp;
<p>

&nbsp;<INPUT TYPE="submit" VALUE="Stuur SMS!" name="Send"></p>

</FORM>
Waar komt: 'ano message' vandaan? Ik vermoed dat dat een melding is van de server waarnaar je connect.

Tja, zie hun documentatie eens, of vraag het eens na bij hun helpdesk.
Ja, ik dacht eerder aan het feit dat er geen gegevens uit het formulier verwerkt worden, en zoals boven aan het script staat: no message.

Maar, aangezien ik er geen verstand van heb, zal ik het vast mis hebben, en het te moeilijk zoeken. Ik dacht dat mijn contactscript niet goed was, waardoor het uiteindelijke script niet werkt.
Je $_POST-namen komen totaal niet overeen met het formulier.
$_POST['msg'] is niet gevuld.

Zal wel komen omdat er in het formulier staat:
input name

het is gewoon name.. geen input.
Dank jullie wel!

[size=xsmall]Toevoeging op 06/08/2011 00:44:18:[/size]

Enige 2 vragen nog: Hoe kan ik ervoor zorgen dat het telefoonnummer bestaat uit de indeling 316....

En hij geeft nu de reactie: Connection failed, ligt dit aan de server, of nog iets aan het script?

Even voor de zekerheid de link die het script verwerkt (zijn er twee) handmatig getest, hij werkt alleen in dit formaat:

http://194.64.77.59:8080/merlix/rest/createsession/?&service=zweiloewenExtSessionCreator&login=zweiloewen_SessionOpener&pin=ad?g_12!a&snr31620812345&dnr=4847&msg=dit%20is%20een%20testje

Gaat er iets mis in het script waardoor het niet zo ingevuld wordt?
Ja, je hosting blokeer fsockopen, fopen()
Hey Aar,

dank je weer voor je hulp, uhm maar hoe los ik dit op?

Reageren