hi all....

ik krijg de laatste tijd steeds meer reacties op mijn website van buiten nederland.
daarom wil ik graag dat mensen op mijn site kunnen kiezen voor een nederlandse versie en een engelse versie, hoe kan ik dit maken?
greetzz
Is het een HTML site of een PHP site met database?

Wat je zou kunnen doen is elk database item een veld mee geven zoals language_id en daar het ID inzetten bij welke taal hij hoort. Dit language_id komt uit een tabel waar alle talen van je site in zitten. Aan de keuze van de gebruiker kun je zien welke taal hij gekozen heeft en haal je dus van die taal de ID uit de database, hier mee kun je dan weer alle juiste gegevens ut de database halen.
Oetzie cookie op 06/08/2011 13:14:28

Is het een HTML site of een PHP site met database?

Wat je zou kunnen doen is elk database item een veld mee geven zoals language_id en daar het ID inzetten bij welke taal hij hoort. Dit language_id komt uit een tabel waar alle talen van je site in zitten. Aan de keuze van de gebruiker kun je zien welke taal hij gekozen heeft en haal je dus van die taal de ID uit de database, hier mee kun je dan weer alle juiste gegevens ut de database halen.

ik werk nog niet met een database, is er ergens meer informatie te vinden hoe ik dat kan doen? ik heb er helaas niet zo veel verstand van...

Toevoeging op 06/08/2011 13:34:14:

- Aar - op 06/08/2011 13:18:44

Makkelijke oplossing, zonder databases:

http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/taal-keuze-integreren/79322/
Dit is puur om de teksten op je site te kunnen vertalen.

dankje... ik zal er naar kijken
B Mulder op 06/08/2011 13:33:42

ik werk nog niet met een database, is er ergens meer informatie te vinden hoe ik dat kan doen? ik heb er helaas niet zo veel verstand van...

http://www.phptuts.nl/view/41/

mmm best lastig :S

misschien heb ik een idee,
ik heb de inhoud van mijn pagina's dus de text in een aparte map staan. het zijn allemaal aparte txt bestandjes. kan ik in zon bestandje niet een deel voor nl en een deel voor eng zetten?
Heb je al eens die link bekeken naar dat andere topic ;-)?
ja die heb ik bekeken maar sorry ik vind het nogal lastig... heb jij een basis-voorbeeld voor mij dat ik per pagina in 1 .txt bestand 2 texten heb: nl en eng?

alvast bedankt :) ik zou het zeer op prijs stellen
Zie nogmaals die link. Er worden dan wel geen .txt files gebruik, maar PHP-bestanden.
Maar het komt op hetzelfde neer.

Wat vind je dan lastig?
de 'logica' in het php ontbreekt mij nog.
maar is het mogelijk dat ik dit heb voor index.txt:

$lang eng

engelse tekst

$lang nl

nederlandse tekst.

zoiets?
Met PHP werk je niet met .txt bestanden, maar met .php.

Wat jij wilt is precies in dat topic omschreven.
Mooi voorbeeld. Als je het niet snapt, vertel dan even waarop je vastloopt.

Reageren